Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Comhem och "service"


kiwi01

Rekommendera Poster

http://pcforallasmart.idg.se/forum/thread.jsp?forumid=7&rootid=507975

Här ovan är den ursprungliga tråden till mitt problem då jag inte kunde skicka email då servern klassificerade det som SPAM. På Cecilias inrådan kontaktade jag min internetleverantör Comhem som inte har varit till någon hjälp.

Är återger jag min konversation med deras support

Samtal 1

Hej bmhson!  Tack, det var säkert korrekt men tyvärr försent.
Dessinnan ringde jag min internetleverantör  Comhem och det sk*t sig totalt. Supporten ville att jag skulle testa webmailen på deras hemsida. Det ville jag inte för jag begriper inte vad den har med saken att göra och dessutom kan jag inte lösenordet, jag behöver aldrig logga in mig i outlook. Men han krävde att jag skulle göra det (testa att skicka webmail) , ville ha min mailadress så han kunde skicka ett nytt lösenord.
Resultatet var att när jag då startade outlook så - kräver det lösenord eftersom han tog bort det gamla! Jag kan alltså inte hämta mailet med lösenordet för jag har inte lösenordet!!!


Har just suttit i ny telefonkö i 35 min, avancerade från nummer 44 till nr 1, men längre än så kom jag inte för då stängde kundtjänsten för kvällen.

Samtal 2

Jag vet att forumet inte är någon allmän klagomur, men ändå - nu har väl Comhem gått lite väl långt.

Jag ringde strax efter åtta imorse och redogjorde för problemet och att Comhem nu spärrat ut mig. Supporten menade att han kommer att skicka det nya lösenordet per post. Jag blev upprörd och menade att det kan jag inte acceptera, det är Comhem som har spärrat ut mig helt i onödan. Inte jag, sa han. Nej, inte du, men din kollega igår så nu får du lösa problemet, jag behöver mitt mail omgående. Du har två alternativ sa han i myndig ton, antingen post eller loggar du in dig på webmailen, gör du inte det så avslutar vi samtalet. Du ska inte diktera vilkoren för mig sa jag upprört, det ska du passa dig för. HOTAR DU MIG? frågade supporten. Om du hotar mig så avslutar jag samtalet varpå han knäppte av.


Lite bättre servicekänsla och tålamod krävs det väl ändå av  personal som ska bemöta kunder?

Båda mina problem ? det ursprungliga liksom det Comhem ställde till med ? är oåtgärdade. Jag har inte tillgång till mail.  Själv är jag totalt maktlös inför kolossen Comhem

Det finns bara ett telefonnr till Comhem, det går till supporten så jag riskerar ju att hamna hos samma person också. Vet inte hur jag ska bära mig åt att lösa detta.

Det vore intressant att höra vad andra tycker, om detta är bra service. Och vad andra har för erfarenheter om Comhem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Combort !
Har haft  Combort (Comhem) tidigare .Både med telefon och  internet.

Inte en gång till med Comhem.  Strul hela tiden .Ibland kunde man vara utan telefon i flera dar.

Nu har vi Telia på telefonen.
Stadsnätet & Alltele på internet .


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...