Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Alkapon

Brandvägg i Vista

Rekommendera Poster

Hej! Jag har köpte en multiskrivar Hp c4585 den trådlös och jag fösöker koppla den trådlösa Router för att skriva ut trådlös men lyckades inte med installationen, jag får en sådant medelande:

"PC:n kan inte kommunicera med skrivaren på adressen 192.168.0.103. Kontrollera alla kabelanslutningar. Kontrollera att skrivaren, PC:n och routern är startade och anslutna till nätverket.

Det går inte att kommunicera med din skrivare just nu. Detta kan bero på en brandvägg. Om du använder ett brandväggsprogram, kontrollera att kommunikationen via UDP port 427 från skrivaren till PC:n inte är blockerad vid 192.168.0.103.

Det går inte att kommunicera med din skrivare just nu. Detta kan bero på en brandvägg. Om du använder ett brandväggsprogram, kontrollera att kommunikationen via UDP port 427 från PC:n till skrivaren inte är blockerad vid 192.168.0.103.

Om du konfigurerat om brandväggen ska du klicka på Försök igen för att kontrollera att blockeringen av nätverkskommunikationen har hävts, eller klicka på Nästa för att fortsätta."

Jag har vista och det går skriva ut med usb kabel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du har Vistas egen brandvägg så behöver du tillåta fil- och skrivardelning i den. Om du har någon annan brandvägg så är det motsvarande inställning i den.

Du är väl säker på att skrivaren har IP-adressen 192.168.0.103 eftersom det är det som datorn tror.

Går det att ansluta skrivaren med nätverkskabel till routern?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Om du har Vistas egen brandvägg så behöver du tillåta fil- och skrivardelning i den. Om du har någon annan brandvägg så är det motsvarande inställning i den.

Du är väl säker på att skrivaren har IP-adressen 192.168.0.103 eftersom det är det som datorn tror.

Går det att ansluta skrivaren med nätverkskabel till routern?

Vad bra Cecilia nu har du tagit över allas svar och brett pålägg på alla inlägg, så duktig du är att precisera alla problem, så jag tänker rösta för dig här som ensam användare för att lösa alla problem utan att lägga dig i allas och allt. hur vore det ett PcförAlla bara med Cecilia ????????

Röstar på dig i EU valet där kanske du kan behövas med  i korridorerna med Pc:s ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var ju tråkigt att du tycker jag lägger mig i, jag vill bara att frågeställaren ska få ordning på sin dator och skrivare och visste inte att du tycker att du har ensamrätt på att svara i den här tråden.

Det är långt ifrån alla trådar jag skriver i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det var ju tråkigt att du tycker jag lägger mig i, jag vill bara att frågeställaren ska få ordning på sin dator och skrivare och visste inte att du tycker att du har ensamrätt på att svara i den här tråden.

Det är långt ifrån alla trådar jag skriver i.

Nej cecilia inget ont om dig, MEN på ett enkelt svar låt dem söka lite och LÄRA sig, istället för att servera svaret på ett FAT.. annars lär man sig inget som datoranvändare, då går man hit och väntar på cecilia...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...