Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte skicka mail från Outlook Express 6


kiwi01

Rekommendera Poster

Har just försökt skicka iväg mail med ett foto men det gick inte iväg då servern registrerade meddelandet som spam. Kan inte begripa varför då jag gjorde exakt likadant så sent som igår utan problem.

Har sökt runt bla under verktyg om jag kunde ta bort någon spärr,  utan att hitta något. Tittade också under menyn Meddelande där det finns en rad som säger Spärra avsändare, klickade på raden för att se vad som döljer under det. Men det fanns ingenting - resultatet var att jag nu är spärrad som avsändare och kan inte få iväg några meddelanden alls!  Hur får jag bort spärren????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får prata med de som har hand om epostservern, dvs normalt din internetleverantör.

Jag har flyttat tråden från forumet Program till Internet och nätverk.
Cecilia - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"resultatet var att jag nu är spärrad som avsändare och kan inte få iväg några meddelanden alls!  Hur får jag bort spärren"

Gå till Verktyg/Regler för meddelande/Lista med spärrade avsändare. Där kan du ta bort dig själv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej bmhson!  Tack, det var säkert korrekt men tyvärr försent.
Dessinnan ringde jag min internetleverantör  Comhem och det sk*t sig totalt. Supporten ville att jag skulle testa webmailen på deras hemsida. Det ville jag inte för jag begriper inte vad den har med saken att göra och dessutom kan jag inte lösenordet, jag behöver aldrig logga in mig i outlook. Men han krävde att jag skulle göra det, ville ha min mailadress så han kunde skicka ett nytt lösenord.
Resultatet var att när jag då startade outlook så - kräver det lösenord eftersom han tog bort det gamla! Jag kan alltså inte hämta mailet med lösenordet för jag har inte lösenordet!!!
Har just suttit i ny telefonkö i 35 min, avancerade från nummer 44 till nr 1, men längre än så kom jag inte för då stängde kundtjänsten för kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att forumet inte är någon allmän klagomur, men ändå - nu har väl Comhem gått lite väl långt.

Jag ringde strax efter åtta imorse och redogjorde för problemet och att Comhem nu spärrat ut mig. Supporten menade att han kommer att skicka det nya lösenordet per post. Jag blev upprörd och menade att det kan jag inte acceptera, det är Comhem som har spärrat ut mig helt i onödan. Inte jag, sa han. Nej, inte du, men din kollega igår så nu får du lösa problemet, jag behöver mitt mail omgående. Du har två alternativ sa han i myndig ton, antingen post eller loggar du in dig på webmailen, gör du inte det så avslutar vi samtalet. Du ska inte diktera vilkoren för mig sa jag upprört, det ska du passa dig för. HOTAR DU MIG? frågade supporten. Om du hotar mig så avslutar jag samtalet varpå han knäppte av.


Lite bättre servicekänsla och tålamod krävs det väl ändå av  personal som ska bemöta kunder?

Båda mina problem ? det ursprungliga liksom det Comhem ställde till med ? är oåtgärdade. Jag har inte tillgång till mail.  Själv är jag totalt maktlös inför kolossen Comhem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett forum Konsumenträtt där Martin Appel på PC för Alla svarar ibland. Skriv ett inlägg där  och hänvisa till den här tråden så kan du ju se om han har något att säga om bemötandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...