Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med printscreen


Micke-89

Rekommendera Poster

Hej jag har problem med att ta en printscreen.

Man läger in den  i tillexempel i paint, men de har slutat att funka tangentbordet är de inget fel med.

Paint funkar inte heller men den slutade funka långt innan printscreen knappen, har fått använda photoshop elements 5. de måste vara någon mjukvara som inte funkar. har ni något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sedan det slutade funka?

Hade samma problem med Media Playern, den bara la av. Hade väl klickat på något utan att veta vad. Hittade inte vad som var fel så jag gjorde en systemåterställning så funkade det igen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja paint har inte funkat på länge när jag startar paint så kommer de upp en ruta som de står skicka rapport och kicka inte rapport. men printscreen har slutat att funka ganska nyss, och de hjäper inte med systemåterställning, för den är noll stäld. bra att installera om xp då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl inte med Paint att göra, jag har paint installerat och det fungerar, men det händer ingenting när jag trycker på printscreen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, nu förstår jag hur man gör. Jag trodde att när man trycker på printscreen så skulle ett lämpligt program öppnas. Man måste själv öppna ett program och sedan klistra in. Det går lika bra med paint, word, anteckningar mm, beroende på vad man vill göra med bilden/texten  så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Ett litet tips till er som kör Vista; prova skärmklippsvertyget.

Skriv - skärmklippsverktyg - längst ner till vänster under alla program och tryck enter, sen kan man med hjälp av en penna ringa in det man vill klippa ut och lägga i urklipp. Finns även andra sätt att klippa ut på med hjälp av verktyget.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta vad jag har skrivit överst i tråden och printscreen knappen funkar utmärkt, tangentbordet är bara ett år, så hårt slår inte jag på tangenterna :-). och jag använder photoshop elements 5, och fråga inte hur jag har fått tag i de :-). tills för ett eller två veckor sen så slutade de att funka, och paint har inte funkat på ett halvår. någon som har ett förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...