Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har en massa så kallade services som startas så fort jag startat datorn


Mattee4

Rekommendera Poster

Hej, jag har en massa så kallade services som startas så fort jag startat datorn som gör att datorn blir slö, så fort jag stängt av dem så startas dem igen nästa gång jag loggat in på mitt konto i windows.

någon som kan hjälpa mig med hur man stänger av en service med den här
beteckningen? **

servicens namn står som **

har försökt åtskilliga gånger att hitta den och stänga av den men utan resultat

det hjälper inte att jag ominstallerar windows för dagen efter så är den servicen igång igen

vet inte vad jag ska göra snälla hjälp mig med detta

¨tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kentwaara

Hej ,  den servicen har ett konstigt namn  ,   prova med en virus-scanning  för att försäkra dig att inget skumt kommit in i datorn    :

http://usa.kaspersky.com/products_services/free-virus-scanner.php

kan hända att du får av-akivera ditt egna antivirus innan du kör scannern  ,
tryck på Update först     och låt den updatera som kan ta ett tag
sedan kan du välja  "My computer" under  Scan    ,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar tjänster (eng. Services), vilket inte är samma sak som (autostartade) program, så är många av dem nödvändiga för att Windows ska kunna fungera. Men man kan kontrollera dem i
Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster
Där kan man inaktivera tjänster som man inte vill ska startas. Men det gäller att man vet vad man gör för annars så kan man få en dator där Windows inte kan starta utan det bara är ominstallation som gäller.

Däremot så finns det ju inga tjänster i Windows som heter **.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kentwaara @ 2009-05-09, 11:26
Hej ,  den servicen har ett konstigt namn  ,   prova med en virus-scanning  för att försäkra dig att inget skumt kommit in i datorn    :

http://usa.kaspersky.com/products_services/free-virus-scanner.php

kan hända att du får av-akivera ditt egna antivirus innan du kör scannern  ,
tryck på Update först     och låt den updatera som kan ta ett tag
sedan kan du välja  "My computer" under  Scan    ,


har scannat med en virus scanner från f-secure, men den hittade inget i datorn

och sedan är det ju inte lite konstigt att tjänsten aktiveras efter jag startat om datorn igen eller hur?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är konstigt att tjänsten aktiveras vid en omstart beror ju på vad det är för tjänst och hur du stänger av den. I Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster där man ska stänga av tjänster där går det ju att få fram både mapp och filnamn (sökväg) så vad har din tjänst för sökväg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är konstigt att tjänsten aktiveras vid en omstart beror ju på vad det är för tjänst och hur du stänger av den. I Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster där man ska stänga av tjänster där går det ju att få fram både mapp och filnamn (sökväg) så vad har din tjänst för sökväg?

Men otyget mappen "Program" som öppnas vid varje start
Hur få väck det?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...