Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spela in på datorn från SvtPlay?

kicki112

Recommended Posts

Hej!
I Pc för alla nr 4 -09 stod det om hur man kunde redigera filmer från Youtube. Och det var bra information men jag skulle vilja gå steget längre. Hur gör jag om jag vill spela in från SVTPlay eller Tv4Play eller liknande?
Förut kunde man spela in på den gamla videon om det var något speciellt som visades. Men hur gör man om man vill spela in från och på datorn?

Vänliga hälsningar Kicki112

Hej och tack Attas!

Tyvärr fungerade det inte. Jag laddade hem Real Player och testade men det står bara SVTplay i rutan och sen inget mer Ner

Några fler förslag på hur jag ska göra?

• 1 year later...
Guest Olle Munter

Fungerar utmärkt att fånga film på SVT-play med Snagit. I min äldre version av Snagit får jag med ljudet via en mic mot en av de yttre högtalarna. Filmen sparas som sagt i avi-format och funkar i Media Player.

Möjligen att det är lättare att få med ljudet i dom senare versionerna av Snagit, detta ovan gällde Snagit 7.2.3.

• 1 year later...
Nic.nyfiken

Hej!

I Pc för alla nr 4 -09 stod det om hur man kunde redigera filmer från Youtube. Och det var bra information men jag skulle vilja gå steget längre. Hur gör jag om jag vill spela in från SVTPlay eller Tv4Play eller liknande?

Förut kunde man spela in på den gamla videon om det var något speciellt som visades. Men hur gör man om man vill spela in från och på datorn?

Vänliga hälsningar Kicki112

Huggpunkt vhs fungerar ! :thumbsup:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...