Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan inte installera Adobe Rader

kiwi01

Recommended Posts

Hej.

Tyvärr blev det nog lite fel, försök återställa till det ursprungliga om du kommer ihåg.
Du tog väl en backup på registret innan som jag skrev, du kanske kommer att behöva använda den, om din dator börjar bära sig underligt åt, tror dock knappast det.

Man letar sig ner i registret genom att klicka på krysset till vänster om registernycklarnas namn, men om du inte känner dig riktigt säker på det här så kanske det är bättre att du avstår eller tar hjälp av någon. Registret är en väldigt viktig och central del i Windows och man kan få stora problem om det blir fel.

Kan någon förklara följande fenomen då:

Utöver Adobe Reder har jag nu prövat Sumatra och Foxit. De två första har jag kvar men det sistnämnda har jag avinstallerat. Men alla mina PDF-filmappar har ändrat utseende och är omdöpta till FoxIt-filer. Lite egendomligt tycker jag eftersom jag inte ens har programmet kvar.

Foxit var väl den sista som registrerade sig som programmet som ska ta hand om pdf-filer. Högerklicka på en pdf-fil och välj Öppna med.... Där väljer du önskat program och kryssar i rutan.

Jag gissar att du menar välj egenskaper, vilket jag gjorde, där kan jag markera exempelvis Adobe Reader vilket gjorde att alla filmapparna nu heter Adobe Readerfiler och ser betydligt roligare ut?

Jalec, inga problem, allt tycks vara återställt till det ursprungliga läget, vet inte varför. Kanske för att körde Speeditup diskdefragmentering ? som faktiskt lyckades defragmentera alla "röda" filer som Windows själv inte klarade av. Speeditup är dessutom det enda rensningsprogram som för  mig har gett en synbart resultat, nämligen att datorn arbetar snabbare.

Jag stannar nu här med mitt problem med Adobe eftersom många åtgärder jag prövar lätt orsakar nya problem som gör att jag blir sittande vid datorn i timmar.

Tack för alla förslag och all hjälp.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...