Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem IE8 i XP

karlp

Recommended Posts

När jag startar upp IE8 får jag en ruta där det bla står följande:

Ett program på din dator har förstört standarinställningen för sökleverantör

för Internet Explorer osv samt att den nu återställer detta fel. Klickar på ok, och

då kommer rutan med Hantera sökleverantörer upp.

Ganska irriterande med dessa rutor. Vad kan det vara för fel, hur blir jag av med

dessa rutor.

Bästa hälsningar Kalle 

Hej , du kan själv återställa webläsarens inställningar till "original"    :
Kontrollpanelen  -  Internetalternativ  -  välj fliken Avancerat  -  och klicka på rutan Återställ så återställs din webläsare  .   

Kan du köra en virus-scanning med ditt Antivirus ( komplett sökning )  för att försäkra dig att inget mysko har kommit in i din dator  , 

Du har även online-scanner och andra verktyg på Cecilias säkerhetssida  : 
http://ceblstockholm.googlepages.com/home

Hr försökt med att både bocka av och byta leverantör. Har nu Live Search som standard

Försök med det här:

Stäng IE8

På Startmenyn klicka Kör, skriv regedit, klicka på OK,
leta reda på registernyckeln
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
User Shell Folders

Kolla om strängen
"AppData  REG_EXPAND_SZ  %USERPROFILE%\Application Data" finns, om den inte finns, lägg till den, spara och gå ur och testa om det fungerar nu.

OBS! Se till att du har backup på registret innan du gör något.

Tack jalec, den saknades och jag lade till den. Efter det fungerar det som det ska. En fråga bara: Vid strängarna står det typ, och den jag gjorde ble REG_SZ, medan övriga heter REG_EXPAND_SZ, har detta någon betydelse ?

Hej, kul att det fungerade!

REG_EXPAND_SZ betyder att det är en datasträng med variabel längd, REG_SZ betyder tetxtsträng med fast längd, hos mej är det REG_EXPAND_SZ och det är nog bäst att du ändrar till det också, att det blev REG_SZ beror på att det är standardvärdet, syns längst upp.

För att ändra gör så här:

Tag bort den du nyss har gjort, sedan klickar du på Nytt på Redigera-menyn, då kommer det upp en liten meny till höger, på den väljer du Expanderbart strängvärde, då skapas en sträng med typen REG_EXPAND_SZ som du sedan lägger i data-värdet i.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...