Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med teckensnitt i internet explorer och outlook express


ultimatescar

Rekommendera Poster

ultimatescar

Jag har lite problem med teckensnitt på internet explorer och outlook express. som jag har bifogat har några stycken.


det gäller inte bara östanå utan alla ÖÄÅ, det går att skriva men när man söker visar den som nedan. det är bara i internet explorer det går bra i google chrome, firefox och opera.

ieprob.jpg


på verktyg och allmän och teckensnitt det står arabiska som standard även om jag byter till nåt annat visar arabiska. svenska fattas
iefont.jpg

Det står R?d istället av Röd.

oefont.jpg



Jag har valt som västeuropiska som standard men ändå det visar arabiska text eller konstig text på email (outlook express) har inte kollat på outlook 2007.


oefontnew.jpg



D.V.S det verker bara problem i internet explorer och outlook express. tyvärr kan inte visa bra upplösning pga pcföralla forum har lite dåligt med bifogat bild.

en till problem är att jag kan inte köra program det är laddat ner med firefox. men det går bra om jag ladda ner med internet explorer eller opera.

har kollat med malwarebytes och kollar nu med avira hade kaspersky trial innan det hände. allt var bra innan jag stänge av för några timmar sen det var efter jag installerade Nero 9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar
Dessutom går inte logga in på wlm jag har 8001012e fel. jag har installerat om den. det kan va registry fel står det på google nånstans. har kollat på anslutning det är inget fel på. yahoo fungerar iaf.


wlm.jpg





Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom går inte logga in på wlm jag har 8001012e fel. jag har installerat om den. det kan va registry fel står det på google nånstans. har kollat på anslutning det är inget fel på. yahoo fungerar iaf.








Att windows live messenger inte funkar är väl för att servrarna är nere?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar
oskwish @ 2009-04-28, 07:53
ultimatescar @ 2009-04-27, 22:59
Dessutom går inte logga in på wlm jag har 8001012e fel. jag har installerat om den. det kan va registry fel står det på google nånstans. har kollat på anslutning det är inget fel på. yahoo fungerar iaf.





Att windows live messenger inte funkar är väl för att servrarna är nere?



allt är bra det visar bara att det är nere har kollat på tjänst det är allt fungerar. jag lägger inte inlägg innan jag kollar allt.

******Scratch that jag återgick till wlm 8.5 nu fungerar det så det är registry fel som gjorde wlm krånglig .*****
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar
Verktyg, internetalt.Utseende,teckensnitt.- Markera:  baserat på latin
essin


den där är problem essin det finns inte latin och även om jag byter till nåt annat än arabisk när jag klickar ok sen kollar igen så står arabisk där. det som finns på listan är bara östasiatisk det är konstig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verktyg, internetalt.Utseende,teckensnitt.- Markera:  baserat på latin
essin


den där är problem essin det finns inte latin och även om jag byter till nåt annat än arabisk när jag klickar ok sen kollar igen så står arabisk där. det som finns på listan är bara östasiatisk det är konstig


Det skall inte stå latin utan" baserat på latin" . Det finns ju på den bild Du har skickat med.
essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar
Verktyg, internetalt.Utseende,teckensnitt.- Markera:  baserat på latin
essin


den där är problem essin det finns inte latin och även om jag byter till nåt annat än arabisk när jag klickar ok sen kollar igen så står arabisk där. det som finns på listan är bara östasiatisk det är konstig


Det skall inte stå latin utan" baserat på latin" . Det finns ju på den bild Du har skickat med.
essin




oops mah bad.. såg inte det innan.. men som jag skrev det gick inte så fort jag trycker okej och kollar igen det står arabiska.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verktyg, internetalt.Utseende,teckensnitt.- Markera:  baserat på latin
essin


den där är problem essin det finns inte latin och även om jag byter till nåt annat än arabisk när jag klickar ok sen kollar igen så står arabisk där. det som finns på listan är bara östasiatisk det är konstig


Det skall inte stå latin utan" baserat på latin" . Det finns ju på den bild Du har skickat med.
essin




oops mah bad.. såg inte det innan.. men som jag skrev det gick inte så fort jag trycker okej och kollar igen det står arabiska.



Om Du går in under Visa i verktygsfältet, vad har Du för inställning på kodningen?  Det bör vara Västeuropeiska (ISO)

essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...