Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Urklipp


Qvirre

Rekommendera Poster

Hej!
Har ett problem, gäller "Urklipp" .
Skulle spara ett kvitto,längst ner på kvittot stod det: "Kopiera till urklipp" OK, sen kvittot sparat i urklipp.
Men jag hittar inget "Urklipp" gick in och kollade "Windows komponenter" och under "Tillbehör" hittade jag "Urklippshanteraren" och den rutan var förkryssad,så vad jag förstår ska den vara installerad.
Försökte hitta den genom att skriva "urklipp" och "urklippshanteraren" men ingenting,Heter den nåt annat????
Qvirre
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Ska det inte fungera om du öppnar paint och trycker ctrl + V. Så klistras det in som du senast la till i urklipp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte jag svarade,men jag skickade väl aldrig iväg det,eller så blåste det väl bort det ocksåFundersam

Kentwaara!
Tack för ditt svar, men det finns inte i "mina dokument" har sökt och letat överallt,tycker att windows skulle ha sagt något om inte urklipp var installerat,men som sagt enligt "windowskomponenter/tillbehör" så ska det vara installerat.

esd!
Tack även för ditt svar, men det fungerade inte med "Paint"
Qvirre
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paint är ju för om det är en bild, om det är text så bör ju Anteckningar fungera bättre, dvs i Anteckningar trycka Ctrl+V eller välja Redigera - Klistra in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia!
TacK för ditt svar,måste väl kanske förtydliga mig.
I Lördags spelade jag på trav (ATG) online för första gången,det har inte blivit av förut
Ner
Hursom helst så betalade jag och allt fungerade som det skulle, och jag fick ett Kvitto,(nu skrev jag av nr) och längst ner på det kvittot stod det "Kopiera till urklipp" OK och svaret blev att nu var kvittot kopierat till "urklipp" den stora frågan är nu vart tog det vägenFundersam
Att jag har kopierat det nånstans det förstår jag,annars hade väl Windows sagt att det inte gick, på grund av det och det, det är dom ju snabba med.
Ganska irriterande  sånt här.
Qvirre
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urklipp är ett tillfälligt minne, som försvinner när du loggar ut eller startar om datorn eller lägger in något annat i urklipp. För att hämta det som finns i urklipp trycker man CTRL + V, för att lägga in något i urklipp trycker man CTRL + C.

Filen sparas inte någonstanns före du själv lägger in den på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alexa!
Jaha ja,om jag förstår dej rätt,så finns inte dessa kvitton kvar längre.
Ja det är klart dom finns ju på kontohändelser vid atg,så där kan jag ju kolla om jag nu vill.
Men nu försökte jag hitta åt dom här kvittona direkt när jag kopierat dom,bara för och se om dom fanns,men det är klart jag använde ju inte CTRL+C.
Få se nästa gång då. Tack för ditt svar föresten.
Qvirre
Ps.
Om jag inte minns alldeles fel så fanns det väl en urklippshanterare nånstans under tillbehör,som man kunde öppna,men det var kanske W98 me eller nåt.
Men det står faktiskt under "Windowskomponenter/tillbehör urklippshanterare"och att den är installerad även i XP, därför blev jag lite konfunderad när den inte gick att hitta
ds
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start -> Kör -> clipbrd.exe

Då kan du se vad du för tillfället har i Urklipp. Som tidigare nämnts är det en tillfällig lagringsplats i minnet och ingenting därifrån sparas per automatik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

senioranders

Helt rätt.
Ett urklipp finns i luften och kommer ner när det läggs in nånstans.
Kopiera/Klistra in

För att slippa detta (och med många andra fördelar) har jag i massor av år använt
programmet Clip-Mate.
Där kan du kopiera hur många gånger som helst och det lägger sig 'på plats'
för dig att ta fram närhelst du behöver det.
Ett av de mest praktiska program jag använder flitigt.

Du hittar det här
www.thornsoft.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...