Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ta bort papperskorgen!!!

Kladdkaka

Recommended Posts

Tjaa. tänkte bara kolla om det finns någon som kunde hjälpa mig med att ta bort papperskorgen från skrivbordet(hatar ikonen) Kör med windows XP och vet att de går att ta bort papperskogen på Vista när man högerklickar på ikonen, men det verkar inte funka på XP (i alla fall inte min) Skulle uppskatta all hjälp jag kan få...../cheers

hmm, de funka ju bra men ett problem bara. jag vill ju inte ta bort papperskorgen helt, utan bara ikonen. Jag kör med objectdock och vill ha papperskorgen där (bara) med tanke på att jag kan gömma den. men när jag tar bort (nyckeln) till papperskorgen så försvinner ju den även ifrån min objectdock och då står jag utan papperskorg helt Ner,och det verkar inte finnas något annat sätt att ta bort bara ikonen, så då får jag väll ha kvar denSuperirriteradeller???

ok , du kan "gömma ikoner" men då visas inga ikoner alls på skrivbordet       men ifall du gör så har du programen i Start-menyn  .    

"gömma ikoner"  :       Högerlklicka på skrivbordet  -   Visa ikoner som  -  och Klicka Visa skrivbordsikoner  .   

Jag kör engelskt xp  så ordvalen här ovan kanske inte är helt rätt  .  

Hej.

Jag känner inte till Objectdock, har det inte själv, men det är inte så enkelt som att bara dra ikonen för papperskorgen till Objectdock från Skrivbordet?

Annars kanske det går att göra en genväg direkt från papperskorgsfilerna till Objectdock.
Filerna finns i mappen RECYCLER under C:, det är gömda systemfiler så du får ändra i Verktyg, Mappalternativ, Visning för att kunna se dem. Det finns flera filer i mappen, varje konto i datorn har sin egen, tror jag. Högerklicka på filen så kan du skapa en genväg och förhoppningsvis kunna placera den i Objectdock. Ikonen på Skrivbordet kan du ju ta bort som i Kents länk ovan, det tar bara bort genvägen till papperskorgen, filerna i RECYCLER finns kvar ändå.

ok , du kan "gömma ikoner" men då visas inga ikoner alls på skrivbordet       men ifall du gör så har du programen i Start-menyn  .    

"gömma ikoner"  :       Högerlklicka på skrivbordet  -   Visa ikoner som  -  och Klicka Visa skrivbordsikoner  .   

Jag kör engelskt xp  så ordvalen här ovan kanske inte är helt rätt  .  

tack Kent det hjälpte, jag högerklickade och allt som du skrev och nu e den borta och istället så har jag den på min objectdock som jag ville från början.nu är äntligen mitt skrivbord helt tomtDans. eller rent kanske man ska säga.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...