Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är detta ett bra grafikkort?


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!

Hittade en bra data på nätet. Den hade följande grafikkort: Nvidia Geforce 9500 GS.
Undrar om detta är ett bra grafikkort som fungerar bra till spel.
Tacksam för svar!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ,  jag hittade lite info om grafikkortet på en sida  :    http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

GeForce 9500M GS  testas här  :   http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9500M-GS.8167.0.html

och har testats i dessa spel  ,    

                                            Games Performance  :


The following average frame rates were measured with a Asus F8SN notebook equiped with GDDR2 and a T9300 CPU.

Crysis: 1024x768, low: 45 fps -> fully playable (altough not beautiful)
Supreme Commander (Benchmark): 1024x768, low: 27 fps -> well playable (especially smaller maps)
Unreal Tournament 3: 1024x768, Details 3/5: 30 fps -> playable with some stuttering (5-50 fps)
Doom 3: 1024x768, ultra: 84,7 fps -> fully playable
F.E.A.R.: 1024x768, med/med: 69 fps -> fully playable (in max/max avg. 34 fps)
Quake 3 Arena: 1024x768, highest: 501 fps -> fully playable

MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad man ska spela, men undrar du om det är bra eller dåligt, så svarar jag ja, det är dåligt för spel, men bra för kontorsprestanda.
Men vill du ha ett billigt grafikkort för spel i lägre upplösning så går det ju knappt att hitta ett som är billigare som klarar samma spel på med motsvarande kvalité.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så... det verkar ju klara av några rätt krävande spel (om än på låg kvalitetFundersam).
Men om jag fattat det rätt så är det ett rätt bra grafikkort i förhållande till sitt prisStort flin.
Jag misstänker att det inte e bättre än 8800 GTX!???Rodna
Tack iallafall för svaren!Ler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.
En sista fråga bara: skulle ett 9500 GS klara av Warhammer Online på högsta grafikinställningen? Fundersam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...