Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-mail på lös HD


effco

Rekommendera Poster

Jag har en HD från en trasig bärbar dator som jag kan läsa via USB ingång i en stationär enhet.
Hur kan jag överföra inkomna mail till läsbara filer i den stationära enheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet Explorer är en webbläsare. Betyder det att du kommer åt dina mejl via webbläsaren? I så fall finns normalt inget sparat på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren
Hej effco !

Jag tror att Cecelia menar OM du använde exvis Outlook Explorer, eller Microsoft Outlook,Mozilla,Incredimail,mm mm?

Och eftersom du skriver Explorer så antar jag att du använde OE= Outlook Express OCH om så är fallet så kan du leta efter DBX filer som dom heter som sparas i OE = Outlook Express!

Alltså vilket Mail Program som du hade på den föredetta datorn?

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej effco !

Jag tror att Cecelia menar OM du använde exvis Outlook Explorer, eller Microsoft Outlook,Mozilla,Incredimail,mm mm?

Och eftersom du skriver Explorer så antar jag att du använde OE= Outlook Express OCH om så är fallet så kan du leta efter DBX filer som dom heter som sparas i OE = Outlook Express!

Alltså vilket Mail Program som du hade på den föredetta datorn?

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej effco !

Jag tror att Cecelia menar OM du använde exvis Outlook Explorer, eller Microsoft Outlook,Mozilla,Incredimail,mm mm?

Och eftersom du skriver Explorer så antar jag att du använde OE= Outlook Express OCH om så är fallet så kan du leta efter DBX filer som dom heter som sparas i OE = Outlook Express!

Alltså vilket Mail Program som du hade på den föredetta datorn?

Mvh
Helren



Ja visst: På den lösa HDn hade jag Outlook express,"förlåt" På den kan jag klicka mig fram till Outlook express och därefter in till mappar med inkommande, utgående, borttagna o.s.v. 
Jag kan även se storleken på mapparna.Men sen är det stopp .

Vad kan jag göra?

MVH Effco
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Outlook Express på datorn som fungerar så verkar man starta Outlook Express och sedan välja:
"Select File, Import, Messages.... Choose Microsoft Outlook Express 6 and press Next. Select Import mail from an OE6 store directory and press Next. Now on the next screen, browse to the location that you've placed the message store we saved from your old machine. Import, and your messages should now be transferred."
http://ask-leo.com/how_do_i_move_my_outlook_express_folders_to_my_new_machine.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...