Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kul tävling - priser för 22 000!


Andreas Thors

Rekommendera Poster

Andreas Thors
tomt2.jpg


Hej allihop!
Nu har vi en jättekul tävling för er som gillar att pilla med bilder i Photoshop, paint, eller något annat bildbehandlingsprogram.

Så här funkar det:

Gör PC för Allas chefredaktör Fredrik Agrén snyggare. Eller fulare. Klipp in honom i  mormors bröllopsfoto. Klipp in honom i semesterbilden från Gran Canaria. Ge honom en fin hatt. Huvudsaken är att chefredaktören finns med i bilden ? ju kreativare desto bättre!

Men du behöver inte vara något photoshop-proffs. 
Ni röstar själva fram 10 finalister, av dessa kommer en jury från PC för Alla att utse vinnarna utifrån idé, snarare än teknisk kvalitet. Det betyder att ett kul collage i Paint mycket väl kan vinna över en bild gjord i Photoshop CS4.

Här kan ni tävla eller titta på bilderna: http://pcforalla1.idg.se/2.1054/1.224089



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

I tävlingen går det tyvärr inte att ladda upp animerade gif-bilder, men här går det bra!
Du måste bara fulhacka lite... Använd [ IMG] adress till bild [/img ]

Här är din bild Pompom

23w6vxc.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tävlingen går det tyvärr inte att ladda upp animerade gif-bilder, men här går det bra!
Du måste bara fulhacka lite... Använd [ IMG] adress till bild [/img ]


OK här är mitt bidrag, kan det vara Fredrik eller möjligen Fredrik???
(- Nehej, fick det inte att funka med "hacket" är ovan.)
Vill ni kolla på bilden finns den här: http://www.samsonab.se/morf.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Glömde säga, skriv [ IMG] utan mellanslag mellan "[" och "IMG".
Och du måste länka till bilden, inte sidan bilden ligger på. Högerklicka på bilden och välj "egenskaper" för att se bildens adress.

Din bild:

morf3.gif


Men jag måste också förtydliga, de bilder ni laddar upp här deltar inte i tävlingen. Men det är ändå kul att se era roliga animationer!

Här tävlar ni (animationer funkar inte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte det här, fram t.o.m Top 10, att flest kompisar vinner?
Som jag sett hittills så röstar folk ettor hej vilt (varför rösta högra om det konkurerar ut ens egna bild) och troligen då också tio på sin/sina egna.

Många bra bilder i galleriet snittar på lite drygt 2 nu t.ex.

Ni PC för Alla borde ha hand om hela urvalsprocessen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte vara med, har dock en fråga?

Ställs det något krav på vinnarna att de kan garantera rätten
att använda bilderna i sina montage.

Källbilderna är ju ibland väldigt svåra att hitta och om man då
kör ärligt och sen ser att någon vinnare snott hej vilt så blir man ju rätt
så "pissed"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

texashellranger

Jag har varit inne och tittat på bilderna och känner att jag måste kommentera. Det verkar inte spela någon roll vilket bidrag som faktiskt är bra. Seriöst alltså. Ett uselt photoshop-filter och inget mer. Sen blir det topp 5. Det handlar snarare hur många kompisar som röstar på det. Upphovsrättskydd verkar inte många bry sig om. Det känns lite tråkigt när några bidrag som är väldigt bra får stryka på foten för usla bidrag som får många kompisröster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga usla photoshop filter. - Tror du att det är så lätt att bara lägga ett filter på bilden och tro att det blir bra. Det ligger faktiskt en massa ideer och kreativt tänkande bakom varje bild.
Visa själv en billd på Fredrik Agrén som du har gjort i photoshop .Inte så lätt.

Har själv 3 bidrag med.Bara för skoj .Skulle man vinna skulle det vara kul.

Har hållit på med photoshop i många år och kan göra vad som helst med en bild. Photoshop blir man inte fullärd på.

Min hemsida. Ina ridning . Mask+gråskala+pensel färg+light+blur.
Västhamnspiren. Pensel fiskaren,vattenstänk  & moln . Vatten filter flood mm.

http://www.123minsida.se/frank51
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

texashellranger

Jag uttryckte mig klumpigt och ber om ursäkt för det. Du har helt rätt i att det finns massor med kreativt tänkande osv i tävlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej texashellranger !

Faktisk skoj med photoshop . CS 4 .Kan du redigera film & 3D bilder bla.
Använder själv photoshop till mina egna bilder och i ibland blir inte mina kamera bilder som jag vill.Då är photoshop till hjälp.

Lite länkar.
http://photoshophelp.blogs.com/photoshophelp/

http://www.photoshopsupport.com/tools/plugins.html

http://www.webdesignskolan.com/photoshop/index_ps.htm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

henke dator

och det med att en bra ide som inte är så snyggt gjord kan vinna över en dåliga som är bra gjord tror inte jag på ett dugg. även om man inte är med så röstar nog dom flesta på dom snygga bilderna. igentligen så ska man nog läggga in sin bild sist så att bara man kan rösta på den en gång och sen är tävlingen slut. ni borde vara dommre själva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepparmix

Crestock som IDG tipsar om skriver:

Crestock Legal Information

10. The downloaded Content can only be used for graphic or design purposes, and cannot be used or multiplied as independent pieces of photographic art or on items for re-sale such as postcards, posters, t-shirts, mouse mats, mugs and similar.

Bryter man då inte mot lagen om IDG reserverar rätten att trycka upp bilden i sin tidning, som för den delen uppenbarligen inte kommer tryckas i endast ett exemplar?

Tacksam för svar och hur är det egentligen med de andra tjänsterna? Har inte hunnit titta på deras lega info ännu.

Sedan undrar man så klart hur en del bilder går igenom. Håller med. Fair play hela vägen eller skippa tävlingen.


edit:
Körde på bigfoto.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


PROTEST !

Jag har inte förstått hur den här omröstningen skall gå till. Om "folket" skall få rösta fram de 10 bästa bilderna  (högsta poäng den 17/5 ?) så är det som upplagt för fusk!

Det är ju bara att vänta till den 17/5 med att skicka in sin bild och sen ge 10 poäng till sin egen bild. Om man sen loggar in som annan person eller på en annan dator kan man rösta en gång till. En person med tillgång till 30-40 datorer kan med lätthet rösta 10 poäng 30-40 ggr på sig själv. Då skulle man garanterat hamna på 10-i-topp listan.

Vad jag märkt kan man också rösta igen varje dag, och inte En enda gång som borde  vara det som gäller.

Många som deltager i tävlingen röstar 10 p på egna bidrag och 1 poäng på alla andras (vilket då kan göras varje dag och flera gånger från olika datorer). Flera riktig bra bidrag har idag 1-2 poäng i snitt!

SÅ GÖR OM TÄVLINGSREGLERNA !!
Superirriterad
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

henke dator

PROTEST !

Jag har inte förstått hur den här omröstningen skall gå till. Om "folket" skall få rösta fram de 10 bästa bilderna  (högsta poäng den 17/5 ?) så är det som upplagt för fusk!

Det är ju bara att vänta till den 17/5 med att skicka in sin bild och sen ge 10 poäng till sin egen bild. Om man sen loggar in som annan person eller på en annan dator kan man rösta en gång till. En person med tillgång till 30-40 datorer kan med lätthet rösta 10 poäng 30-40 ggr på sig själv. Då skulle man garanterat hamna på 10-i-topp listan.

Vad jag märkt kan man också rösta igen varje dag, och inte En enda gång som borde  vara det som gäller.

Många som deltager i tävlingen röstar 10 p på egna bidrag och 1 poäng på alla andras (vilket då kan göras varje dag och flera gånger från olika datorer). Flera riktig bra bidrag har idag 1-2 poäng i snitt!

SÅ GÖR OM TÄVLINGSREGLERNA !!
Superirriterad





Jag håller helt klart med. En bra tävling men reglerna borde ändras helt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som betygen rasar. Tar inte mer än några minuter för ett bidrag att sjunka till en tvåa från t.ex en sjua. Betygen ligger dessutom så lågt här att man skulle kunna tro att bedygsskalan ligger på 1-5 :o

men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

"Tävlingen är avslutad, vinnarna presenteras inom kort" sägs det.

Jag känner mig tämligen säker på min sak när jag påstår att tävlingsledningen och de tävlande inte delar synen på begreppet "inom kort".  :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Nu skall ni inte vara så djupa på denna tävling.

IDG försöker göra något kul. !
- Är ni dåliga förlorare som fortsätter att mala om resultatet.


Har sjäv haft 3 bidrag  till tävlingen och tycker det var kul att se vad andra hade hittat på med sina bidrag..


- Sluta "skrika" när ni skriver inlägg.

Tävlingen är Slut !
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...