Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips och trix utöver det vanliga!


Gäst ollemunter

Rekommendera Poster

Gäst ollemunter

Hej alla på forumet!

Snart kommer jag med en egen hemsida, typ " olle munters galna tips och trix" ja nåt i den stilen blir det, där jag kommer att tipsa om det mesta som gör surfandet roligare och framförallt billigt. Här kommer jag att tipsa om sånt som kanske många vill fråga om, men inte törs fråga om, på detta forum.

Naturligtvis kommer jag att ha regler, typ: "detta görs på egen risk och du måste förstås följa lagar och regler, vad gäller upphovsrätt etc" Det jag beskriver är enbart tips och var och en görs införstådd med sitt eget ansvar och att det endast är tips eller beskrivningar av något man kan göra, men inte alltid får göra. 

Man får faktiskt beskriva det mesta i text, men inte uppmana till brott. Detta kommer jag naturligvis att påpeka vid varje tillfälle, sedan är det upp till var och en att ta till sig tipsen och använda dem, eller bara läsa som vanlig underhållning.

Exempel:
Jag har en bok hemma som beskriver hembränning av sprit, man får tala om hur man ska göra och beskriva det i text, men det är i lag förbjudet att bränna sprit för egen räkning.

Omöjligt är det inte att jag återkommer på forumet, men det troliga är att jag inte gör det, så jag får med denna text, tacka för mig och önska er alla en trevlig sommar.


Håll gärna utkik efter min sajt, jag vet att den kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Bra initiativ Olle!

Det skall bli mycket spännande och jag har pratat med en del av de som besöker detta forum och alla verkar odelat positiva.
Jag förstod att det låg i luften enär jag följt dina tidigare inlägg här.

Lycka till!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla på forumet!

Snart kommer jag med en egen hemsida, typ " olle munters galna tips och trix" ja nåt i den stilen blir det, där jag kommer att tipsa om det mesta som gör surfandet roligare och framförallt billigt. Här kommer jag att tipsa om sånt som kanske många vill fråga om, men inte törs fråga om, på detta forum.

Naturligtvis kommer jag att ha regler, typ: "detta görs på egen risk och du måste förstås följa lagar och regler, vad gäller upphovsrätt etc" Det jag beskriver är enbart tips och var och en görs införstådd med sitt eget ansvar och att det endast är tips eller beskrivningar av något man kan göra, men inte alltid får göra. 

Man får faktiskt beskriva det mesta i text, men inte uppmana till brott. Detta kommer jag naturligvis att påpeka vid varje tillfälle, sedan är det upp till var och en att ta till sig tipsen och använda dem, eller bara läsa som vanlig underhållning.

Exempel:
Jag har en bok hemma som beskriver hembränning av sprit, man får tala om hur man ska göra och beskriva det i text, men det är i lag förbjudet att bränna sprit för egen räkning.

Omöjligt är det inte att jag återkommer på forumet, men det troliga är att jag inte gör det, så jag får med denna text, tacka för mig och önska er alla en trevlig sommar.


Håll gärna utkik efter min sajt, jag vet att den kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej Ole Munter
kommer den samman med PC för alla?

ps;jag och¨å har en bok om vin legging och hembrenning
,men det ble fobjuden i Norge efter en stund
mvh ulven.r
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Det låter mycket bra. Förstår att du tröttnat på hobbypoliserna som stryker inlägg och flyttar inläggen för att visa att de har makten att göra det.

Intresset för denna sidan har svalnat betydligt och folk söker sig till andra forum. Tråkigt att det blivit så men det finns forum där man blir bemött på ett bättre sätt utan tillrättavisningar och pekpinnar.
Klart att det skall finnas regler men hobbypoliserna måste ha lite omdöme själv också.

Tack för all din hjälp här på forumet!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni är missnöjda med hur vi moderatorer sköter forumet så bör ni ju förstås kontakta PC för Alla så att de kan byta ut oss.
andreas.thors@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte varit med så länge på detta forum ( sedan augusti 08 )  och har ibland inte energi att läsa så många inlägg  .   

Jag är nöjd med moderatorerna ,  alla kan ha skilda uppfattningar om regler      men någonstans finns en gräns för vad som är tillåtet  ( är nog så överallt i samhället )  .

Ni som är missnöjda med moderatorerna -  tänk er in situationen om ni skulle vara i denna sits , kanske inte så lätt alla gånger  .

MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska dessutom komma ihåg att detär PC För Alla som bestämt reglerna, inte moderatorerna.Moderatorena är vanliga forumanvändare som blivit utsedda av PC För Alla, och deras uppgift är bla att se till att reglerna efterlevs.
Dessutom bör även vi andra forumanvändare ha lite självcencur.Detta är ett bra och mycket seriöst forum och så ska det även förbli i fortsättningen.Om vi inte iaktar de givna reglerna så är risken att det hela spårar ur så småningom.Precis som Kentwaara skriver i sitt inlägg så kan vi ha olika uppfattning om regler eller annat, men vi ska vara tacksamma för alla dessa duktiga forummedlemmar som lägger ned mycket  av sin tid på att hjälpa andra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...