Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med S-video på min bärbara Dell


freddy_ph

Rekommendera Poster

Hej!

Har problem med min bärbara Dell Inspiror 510m.

Den har en s-video utgång som jag har kopplat till min Thomson 32" widescreen s-video ingång.

Allt är frid och fröjd och jag ser skrivbordet på TV:n.

Problemet kommer när jag kopplar ur och bara vill använda min bärbara. Efter urkopplingen ser allt normalt ut i kanske 10-20 sek, innan bilden hoppar till och går ner i svart färg. Om man riktigt anstränger sig kan man se skrivbordet mörkt i bakgrunden. Det blev inte såhär i början när jag använde det.

Hur får jag det att fungera som vanligt?

Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Din dator stänger förmodligen av skärmbelysningen, varför vet jag inte. Men man brukar kunna reglera skärmbelysningen med funktionsknappar högst upp på tangentbordet. Ofta delar dom knapparna plats med F knapparna och då måste du samtigit hålla ner en FN knapp eller shift.

Eftersom jag inte vet hur ditt tangentbord ser ut är det svårt att säga exakt villken knapp du ska trycka på, fick heller inte upp en bild på tangentbordet när jag sökt på datorn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ingenting att göra med skärmbelysningen då det inte går att dra upp färg när det blir "svart" skärm.

Börjar bli väldigt frustrerande att inte kunna använda datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör inte sätta i eller ta ur S-videokontakten när datorn är på för det är en risk för att skada elektroniken som tar hand om S-videosignalen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör inte sätta i eller ta ur S-videokontakten när datorn är på för det är en risk för att skada elektroniken som tar hand om S-videosignalen då.


Jag är rädd att jag har gjort det. Måste den då lämnas in eller går det att lösa?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om elektroniken är skadad så blir det ingen bild eller vissa färger saknas etc på teven. Är det så? Man kan inte fixa elektroniken själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga problem med TV:n utan enbart datorn som krånglar enligt beskrivning i mitt första inlägg. Är verkligen skitskumt då vad jag än gör så går den ner i färg och blir nästa helt svart skärm(där du dock kan se skrivbordet extremt svagt om du får in ljus från ex lampa rätt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att det är skärmbelysningen som glappar eller har något annat problem. Det är nog svårt att göra något åt det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...