Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får svart skärm efter uppstart...hjälp


benza

Rekommendera Poster

Finns det ngn som kan hjälpa mig med ett för mig enormt problem.

Fick meddelande av Norton att en trojansk häst var satt i karantän. Gott tänkte jag. Men varje gång jag tryckte bort meddelandet kom det upp igen. Dumma jag startade då om datorn och har nu världens problem. Efter inloggningen till Windows Vista så blir skärmen svart.
Man ser muspekaren och kan röra den men bara svart.

Kom på att om man tryckte ctrl-alt-del så kunde man starta aktivitetshanteraren och komma åt program det hållet.
Det går även att surfa så men skrivbordet syns det inte ett spår av.

Finns det ngn som känner igen eller har hört om ngt liknande problem och då även en eventuell lösning? 

Snälla hjälp en datorberoende utan datorkunskap:-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Norton eller Norman?
För Norman verkar ha falsklarmat om trojansk häst i explorer.exe efter en uppdatering som kom igår. I så fall återställ filen från Normans karantän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Norton eller Norman?
För Norman verkar ha falsklarmat om trojansk häst i explorer.exe efter en uppdatering som kom igår. I så fall återställ filen från Normans karantän.





Du måste skoja. Jag gav upp i morse och raderade hårddisken. Det enda jag kände jag kunde göra. Kan det vara så enkelt att det var den filen som gjorde skärmen svart då? För när felmeddelande dök upp gång på gång(japp en explorer.exe fil) så tog jag ju bort den. Ett flertal gånger.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är explorer.exe som sköter om bland annat Skrivbordet så utan den filen så blir Skrivbordet tomt/svart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...