Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

min DVD brännare fungerar inte


noobydoby

Rekommendera Poster

jag har en DVD brännare som inte fungerar eller tja den fungerar mycket dåligt jag kan starta ett redan instalerat spel om jag väntar 10 min innan det kommer igång.

min DVD är en Optiarc DVD RW AD-7200S ATA Device

jag har testat att ominstalera drivrutinen jag har bytt plats på moderkortet ( med sata kaben) och har tillochmed provat att uppdatera frimwork på den men inget fungerar den fungerade hur bra som helst i ca 5månader men sen dess har den inte fungerat har bytt operativ system för att få igångden flera gånger har testat vista xp och kör nu windows 7 men den fungerar fortfarande dåligt kan inte bytta den för den fungerar på andra datorer men min dator fungerar inte med denna model överhuvettaget ( har monterat min brors DVD i min dator för att testa då han har en lika dan) så jag undrar om det är någon som kan komma på vad som är fel kan det vara nåt som kommit in och ändrat i BIOS fär jag har inte ändrat något där.

kan tillläga att vissa skivor inte går att öpna allt windows låser sig och datorn måste startas om eller så får man vänta i 30min så man får upp medelandet explorer har slutat fungera starta om nu?

jag kan inte komma på vad som har gått fel.

tacksam för svar/Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte om din brors DVD uppför sig på samma sätt. Men det verkar som din DVD har lagt av. Köp en ny.

Sen verkar det som du har en slö dator. För mycket skitprogram i den kanske? Tid att rensa lite.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har prövat med din brors DVD i din dator har du då använt kablarna som hör till din dator? I så fall pröva med kablar från hans dator. Särskilt SATA-kablar blir ganska ofta skadade och behöver bytas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller köp en rengörings skiva, och testa om lasern har blivit dåligt. Men som sagt, ny dvd-spelare kostar inte mer än 200-300,- nuförtiden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska testa att byta kabel kanske det funkar. jag ska köpa en ny dvd men tycker det är dumt att slösa pengar om det går att få igång något. sen finns det inte en massa skräp på min dator har instalerat windows 7 för inte så längesen och defragmenterat min hdd många gånger och kört kaspersky fullständig sökning flera gånger sen tror jag inte att det är lasern jag tror det är mjuk vara då jag kan instalera nya os med dvdn utan minsta problem så det är först när os börjar jobba som dvdn läger av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den länken funka inte men jag har redan gjort det flera gånger och jag har den senaste så det är inte det som är felet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...