Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera skrivare på ubuntu!


stoffe90

Rekommendera Poster

Hej. Jag har en lexmark närverksskrivare. Saken är den att jag nyligen installerade Linux ubuntu på min ena dator och kan inte installera skrivaren på den datorn då jag inte fick någon installationsskiva för linux utan bara för windows.

Jag är ganska ny på linux och undrar om det finns någon som vet om det går att installera skrivaren ändå? Och hur i så fall?

Jag är i behov av skrivaren så skulle bli väldigt glad om nån kunde hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har en lexmark närverksskrivare. Saken är den att jag nyligen installerade Linux ubuntu på min ena dator och kan inte installera skrivaren på den datorn då jag inte fick någon installationsskiva för linux utan bara för windows.

Jag är ganska ny på linux och undrar om det finns någon som vet om det går att installera skrivaren ändå? Och hur i så fall?

Jag är i behov av skrivaren så skulle bli väldigt glad om nån kunde hjälpa mig.


Vad är det för skrivare? Modellnummer är aldrig fel att få veta, när du har det så kan du ju alltid googla på "Lexmark xxxx linux driver" eller "Lexmark xxxx ubuntu" där xxxx är modellens namn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvär stödjer inte Lexmarx Linux så någon officell hjälp från dem får du inte, det finns dock drivrutiner som du kan lyckas ladda hem från andra sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det är en Lexmark X4550.

Jag följde din andra länk cecilia men det funkar inte för den hittar inte drivrutinerna för den modellen. Jag fattar det som om man ska Windowsskrivare via SAMBA eftersom skrivaren är installerad på andra windowsdatorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...