Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows live messenger, hjälp!


DJ Aweponken

Rekommendera Poster

DJ Aweponken

Jahapp, då hade man lyckats "halv" radera msn. Men det är ju tur att man har pc för alla smart :)


Jag skulle då hjälpa min kompis avinstallera msn och vi snackade via telefon. För att han skulle veta var han skulle trycka gjorde jag samma process på min dator. Då började min dator avinstallera msn och då tänkte jag att det ska den ju inte göra! Så jag tyckte avbryt. Då raderades en del filer. Så när jag startar msn hittar den inga filer men när jag försöker ominstallera så står det att msn redan finns på datorn.


Finns det någon snäll själ där ute som vet hur jag ska göra för att få tillbaka mitt kära msn?!? ;)



Tack så mkt på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är en klassisk exempel varför Windows Live Messenger är idiotsäkert, även om du råkar radera den. Saken är nämligen så, att det spelar ingen roll om du raderar msn, den ligger inte i din hårdisk, utan pä nätet, lite som gmail. Alla dina email står i nätet. Samma med msn, alla dina kontakter finns kvar när du installerar msn till en annan datorn till exempel. Så gå kontrolpanel->Add&Remove och ta bort din msn, och sen hämta ny och ominstallera den. Du bara skriver din email och lösenord så får du din msn tillbaka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DJ Aweponken

Riktigt så lätt är jag rädd för att det inte går :(  Windows live messenger finns nämligen inte med i lägg till/ta bort program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har installerat eller avinstallerat annat sedan den halva avinstallationen av MSN så försök med en systemåterställning (Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg) till just innan du skulle hjälpa din kompis. Systemåterställning fungerar bäst i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Se till att systemåterställningsfunktionen är igång till en annan gång.

Se om det går att avinstallera med Revo Uninstaller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
DJ Aweponken

Har laddat ner och fixat men det finns inget windows live mesenger med bland de programmen..  Vad gör jag då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...