Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

extern hårdisk funkar inte längre


sereman

Rekommendera Poster

Tjena! Dags för ny problem, extern hårdisk, Westen Digital WD Mybook 250gb, har slutat fungera...eller har den? BIOS hittar den, men inte windows. Ström och allt kommer som vanligt, har även formaterat den med hjälp windows xp start disc, så DOS-system hittar den, men inte Windows, ingen hårdisk i "My Compute" vad har hänt, kan någon säga? Allt det här började efter senast virus angrepp jag fick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på kör i startmeny och skriv compmgmt.msc
Du får upp ett som heter datorhantering, tryck på lagring och sedan diskhantering lokal.
Där bör du fåupp WD hårddisken om datorn hittar den. Om den hittas kan du därifrån patitionera och formatera hårddisken.
Testa med de och rapportera om hur långt du kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Har en likadan WD på 160GB och den har funkat felfritt och jag gjorde precis som Experten. Däremot tog jag bort alla program som låg på den, eftersom jag använder den till enkla backupper.

Vad jag däremot noterade direkt, när jag skulle koppla in den, eller sätta dit USB-kontakten i WD-disken var att den kontakten, på min nyinköpta WD satt snett i förhållande till hålet i höljet och jag fick använda lite mer kraft än brukligt, för att få dit den. Något att se upp med kanske. Efter formatering till NTFS så funkar den på alla mina datorer.

Jag tänkte ett tag gå tillbaka till Elgiganten och byta den, p.g.a att kontakten satt snett. Det kan även vara så att glapp, kan orsaka det problem ovan, som sereman beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Experten, tack för din hjälp! Nu fungerar hårdisken igen tack dina tips ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...