Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express


BillyDeKid

Rekommendera Poster

Hej Alla!
 Jag har ett problem som jag väldigt gärna skulle vilja ha hjälp med och det är ifall någon skickar ett mejl till mig med foton så öppnas dom alltid utan att jag har någon möjlighet att välja om jag vill ha dom eller ej.

De är alltid med som fil så att jag kan spara dom om jag vill men jag behöver aldrig öppna dom för att se vad det är utan dom öppnas direkt i mejlet och dom är i regel gigantiska, finns det ingen inställning som jag kan ändra så jag har ett val om jag vill ladda ner dom eller ej?

Det finns en annan typ av bilder oxå och det är om jag prenumenerar på ett brev t.ex. och de bilder som då är där i regel reklam dom stoppas däremot och där blir bara ett rött kryss då kan jag välja om jag vill se dom. Men inte om det är skickat med som bifogad fil de öppnas alltid. Tacksam för hjälp
Billy De Kid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kontrollera vad som är förbockat under fliken verktyg -> alternativ -> säkerhet, det är ruta två och tre jag tänker på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Billy de Kid!

Du kan på menyn och under Layout välja bort att förhandsgranska brevet och bara ha så att du ser brevhuvudet. Jag tror det är så man fixar det. Däremot när du öppnar ett brev med bifogade bilder, så lär du se dom, när du öppna brevet.

Däremot mail i HTML-format går det blockera som 927 säger.

Själv använder jag MailWhaser och kollar breven med och kan ta bort det jag inte vill ha redan på servern, det ska gå tror jag i Outlook Express att inte hämta vid förhandsgrnskning. Du hittar det under fliken Läsa där du bockar ur en ruta.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren
Hej!

När jag kör på Xp Pro`n istället för WINDOWS 7`an!
 
Så använder jag OUTLOOK och med POP TRAY med OUTLOOK med detta program så kan man förhands granska,Spärra,Svara Utan Att Öppna Outlook MM,MM !

Programmet hittar du här: http://www.poptray.org/downloads.php

Och då kan du även kolla Bifogade bilder i detta program INNAN du tar in dessa!

Jag tycker att det är Bland dom bättre E-Mail Notifeinder som jag har testat iaf!

Annars så kolla 927`s förslag OM du inte vill ha ett program som är J*vligt bra!

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...