Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krympa storlek på jpg-bilder enkelt!!???


inglei

Rekommendera Poster

Hej, kan någon hjälpa mig att tipsa om något program som enkelt minskar storleken på de jpeg-filer som mina digitalbilder ger. Skall man maila dem så är de lite för stora i grundutförandet.
Har för mig jag sett något program men kan inte återfinna det.
Tack på förhand!
Ingemar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag vet att det går bra i ett bildprogram men det är omständigt att öppna bilden där tycker jag. Söker ett enklare program där man bara med några "musklick" kan krympa storleken.
Ingemar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BrainOfSweden

Om du råkar inneha ett exemplar av Photoshop är det bara att trycka Shift+Ctrl+Alt+I så kommer man till Spara för Web och enheter. Där kan du spara i perfekt mailstorlek Stort flin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Högerklicka på bilden och välj "skicka som epost". Programmet krymper den automatiskt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, kan någon hjälpa mig att tipsa om något program som enkelt minskar storleken på de jpeg-filer som mina digitalbilder ger. Skall man maila dem så är de lite för stora i grundutförandet.<br/>Har för mig jag sett något program men kan inte återfinna det.<br/>Tack på förhand!<br/>Ingemar

 

Jag brukar använda den här sidan när det ska gå fort o bara krympas. Fotoförminskning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda den här sidan när det ska gå fort o bara krympas. Fotoförminskning

 

Idag använder jag Windows Live Photogallery som rar detta som en inbyggd funktion. Första inlägget skrevs april 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två förslag till dig, Program 1, Vso Image resizer,

kommer på svenska, lätt att ställa in, VÄLJ skapa kopior, Tar en bild i taget.

 

Första som händer måste du välja Bild som ska ändra storlek.

Sedan ska du välja Ny Storlek,osv. Det tar ca: 10-15sek Tills allt är klart.

Du öppnar aldrig Bilden.

 

http://download.cnet.com/VSO-Image-Resizer/3000-2193_4-10529104.html?tag=mncol

Länk till Nedladdning.

 

Program 2, Visualizer Photo Resizer

Likt det första, men här ändrar du en hel MAPP.

Se till att spara i en ny mapp så du får Kopior.

Endast på engelska.

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Graphic-Editors/Visualizer-Photo-Resize.shtml

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

I windows 7 högerklicka redigera så öppnas paint överdelen av fönsteret till vänster välj ändra storlek välj storlek du vill ha och spara som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Hade samma problem efter att bytt digitalkamera till en med fler megapixlar. Hade ställt in högsta upplösningen för tagna bilder med följd att dessa inte gick att skicka med mail. Lösningen för min del blev att ändra lagringsformatet till en med lägre upplösning varvid den fysiska bildstorleken krympte till hälften och bilderna går att skicka med mail som bifogade eller infogade filer.

Ingen konvertering av bilder med hjälp av xnview nödvändig längre, hustrun tyckte det var för jobbigt.

// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Högerklicka på bilden och välj "skicka som epost". Programmet krymper den automatiskt....

 

 

Ojoj vad många förslag på hans fråga.

Innan nu EJFB kom med det rätta, och enklaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt, men Windows krymper dock inte helt bra, kan jag tycka ibland.

 

Fast skall man bara maila dem räcker det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...