Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbläsare


essin

Rekommendera Poster

När jag klickar på IE8 eller FF3. så tar det ca 10 sekunder innan aktuell webbläsare startar. Väl inne går det undan som det skall.
Finns det någon här på forumet som kan förklara vad som skall göras för att det skall fungera normalt?
  Kört Ccleaner flera ggr.Oxå defraggat, inget hjälper


  essin  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag kör IE8 och då var problemet för mig att jag hade imuniseringen på i spybot search and destroy. Då tog det ca 15 sek för ett nytt webbläsar fönster att öppnas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

esd @ 2009-04-06, 22:11

Jag kör IE8 och då var problemet för mig att jag hade imuniseringen på i spybot search and destroy. Då tog det ca 15 sek för ett nytt webbläsar fönster att öppnas.



Tack esd! men jag har inte ssad installerat längre, så det är inte anledningen
essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du SpywareBlaster då?
Både Spybots immunisering och SpywareBlaster lägger in många skadliga webbplatser i zonen Ej tillförlitliga och det är det som är problemet. Kontrollera om du har mycket platser i Ej tillförlitliga zonen. IE 8 brukar återgå till normal hastighet om man ominstallerar Spybot resp. SpywareBlaster och därpå immuniserar resp. aktiverer skyddet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Essin!

Det ska finnas en uppdatering, som fixar så att IE8 startar snabbare.

http://www.alltomxp.se/smatt-o-gott/internet-explorer/2-internet-explorer/1012830-sa-loeser-du-tre-vanliga-problem-i-internet-explorer-8.html

Jag testade OPERA i portabel verison och den funkade betydligt snabbare än IE8.

Även FireFoxen ska finnas i portabel version.

Även Googles Chrome eller vad den heter, finns i portabel version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack till Cecilia & Olle M. Jag kör inte Spyware Blaster heller. Har testat ditt tips Olle, men inget blir bättre av det.
essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Är du säker på att listan över skadliga webbplatser i ej tillförlitliga zonen är borttagen i samband med avinstallationen av Spybot S&D?

2. CPU användning ser du på fliken Processer i Aktivitetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia @ 2009-04-07, 12:16
1. Är du säker på att listan över skadliga webbplatser i ej tillförlitliga zonen är borttagen i samband med avinstallationen av Spybot S&D?

2. CPU användning ser du på fliken Processer i Aktivitetshanteraren.


Fråga 1. Det hoppas jag. Var kan jag se om det finns några kvar?

Fråga 2. Vänteprocessen är från 0 till 60. 16 kb
essin

Jag hittade ett program som heter Tea-timer,något som har samband med Spybot S&D?

Har kollat listan med skadliga webbplatser i ej tillförlitliga zonen. Lång som bara den. Massor av webbplatser.
 Vad göra???
essin 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teatimer kan inte finns kvar separat så då har du väl inte avinstallerat spybot, nåt annat kan jag inte komma på :/

ok, vilken eller vilka processer använder mycket cpu?
(räkna ej med vänteprocessen, den ska normalt visa "97%" eller så)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teatimer kan inte finns kvar separat så då har du väl inte avinstallerat spybot, nåt annat kan jag inte komma på :/

ok, vilken eller vilka processer använder mycket cpu?
(räkna ej med vänteprocessen, den ska normalt visa "97%" eller så)


Teatimer finns kvar i utforskaren.Har avinstallerat Spybot,men Teatimer blev kvar.Kan inte avinstall. med Revo.

IE explorer.exe Admin. använder mycket cpu

essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia.Kan jag ta bort alla webbplatser i ej tillförlitliga platser? Det är massor av webbadresser där.

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teatimer kan inte finns kvar separat så då har du väl inte avinstallerat spybot, nåt annat kan jag inte komma på :/

ok, vilken eller vilka processer använder mycket cpu?
(räkna ej med vänteprocessen, den ska normalt visa "97%" eller så)


Teatimer finns kvar i utforskaren.Har avinstallerat Spybot,men Teatimer blev kvar.Kan inte avinstall. med Revo.

IE explorer.exe Admin. använder mycket cpu

essin


ang teatimer så tycker jag det verkar skumt eftersom det är en funktion som man aktiverar i spybot men cecilia känner till hur det fungerar, jag har inte använt programmet på säker 5 år.

använder den processen lika mycket cpu även om du har en flik/fönster uppe med enbart google.se?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då föreslår jag att du installerar Spybot igen och immuniserar nu efter att IE 8 är installerad så brukar IE8s långsamhet försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då föreslår jag att du installerar Spybot igen och immuniserar nu efter att IE 8 är installerad så brukar IE8s långsamhet försvinna.


Har installerat Spybot igen. Och har immuniserat. Men problemet återstår. Det tar lång tid att komma in i webbvärlden.
Tack till ALLa som engagerar sig.
essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teatimer kan inte finns kvar separat så då har du väl inte avinstallerat spybot, nåt annat kan jag inte komma på :/

ok, vilken eller vilka processer använder mycket cpu?
(räkna ej med vänteprocessen, den ska normalt visa "97%" eller så)


Teatimer finns kvar i utforskaren.Har avinstallerat Spybot,men Teatimer blev kvar.Kan inte avinstall. med Revo.

IE explorer.exe Admin. använder mycket cpu

essin


ang teatimer så tycker jag det verkar skumt eftersom det är en funktion som man aktiverar i spybot men cecilia känner till hur det fungerar, jag har inte använt programmet på säker 5 år.

använder den processen lika mycket cpu även om du har en flik/fönster uppe med enbart google.se?


Hej! den använder ungefär lika mycket cpu med enbart G. Efter install. av SSad använder Teatimer mycke cpu
essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar bort immuniseringen i Spybot genom att först välja Immunize och sedan Undo (om du har svensk Spybot så blir det väl Immunisering och Ångra eller något liknande).

Du stänger av de två realtidsskydden i Spybot genom att välja Tools - Resident (Verktyg - ?) i vänsterkolumnen och avbocka de två rutorna som handlar om SDHelper och TeaTimer.

Starta sedan om datorn och nu när inget är igång av Spybot så går det nog bättre att avinstallera programmet.

Men jag hoppas du har bra andra skydd i datorn nu när du blir av med en del realtidsskydd (för mig så är det viktigare med bra skydd än IE8).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar bort immuniseringen i Spybot genom att först välja Immunize och sedan Undo (om du har svensk Spybot så blir det väl Immunisering och Ångra eller något liknande).

Du stänger av de två realtidsskydden i Spybot genom att välja Tools - Resident (Verktyg - ?) i vänsterkolumnen och avbocka de två rutorna som handlar om SDHelper och TeaTimer.

Starta sedan om datorn och nu när inget är igång av Spybot så går det nog bättre att avinstallera programmet.

Men jag hoppas du har bra andra skydd i datorn nu när du blir av med en del realtidsskydd (för mig så är det viktigare med bra skydd än IE8).


Tack Cecilia! Jag använder Avira Personal  antivirus,Threat Fire,PCT Tools Firewall och Malewarebyte Antimaleware. Hoppas det räcker.

essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du öppnar aktivitetshanteraren och tittar på iexplore.exe under 15 sekunder, rör sig cpu användningen då upp och ner hela tiden?
du kan aldrig få en snabb dator om någon process tex använder 50% av cpu och med google så borde den ligga på 1% (sajter med reklam kan göra att iexplorer.exe ökar upp till 80%, tex aftonbladet). varför det blir så här vet jag inte.
vet du om du använder antivir 9, om du öppnar antivir så står det: /// avira antivir personal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur skapar man ett forum

Vill du ha ett forum på din egen webbplats eller vad menar du?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser



Tack Cecilia! Jag använder Avira Personal  antivirus,Threat Fire,PCT Tools Firewall och Malewarebyte Antimaleware. Hoppas det räcker.

essin

Om det är tillräckligt beror ju på vad du gör vid datorn och hur bra du är på att undvika att ladda ner skadliga program.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du öppnar aktivitetshanteraren och tittar på iexplore.exe under 15 sekunder, rör sig cpu användningen då upp och ner hela tiden?
du kan aldrig få en snabb dator om någon process tex använder 50% av cpu och med google så borde den ligga på 1% (sajter med reklam kan göra att iexplorer.exe ökar upp till 80%, tex aftonbladet). varför det blir så här vet jag inte.
vet du om du använder antivir 9, om du öppnar antivir så står det: /// avira antivir personal


Tack. Jag använder Avira antivir 9. När det gäller cpu-anv. så rör den sig inte nämvärt.
Jag tror att det löst sig, genom avinstall . av Spybot.
Tack för ditt intresse för mitt problemessin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser



Tack Cecilia! Jag använder Avira Personal  antivirus,Threat Fire,PCT Tools Firewall och Malewarebyte Antimaleware. Hoppas det räcker.

essin

Om det är tillräckligt beror ju på vad du gör vid datorn och hur bra du är på att undvika att ladda ner skadliga program.[/QUO



Tack igen.Jag tror att detlöst sig nu, efter avinstall. av Spybot.
Jag har inte hitintills haft problem med boots och virus

essin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...