Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WINDOWS 7 Tappar kontakten Med MobiltBredband


Hel Och Ren

Rekommendera Poster

Hel Och Ren

Hej!

Då jag har en Laptop " HP 6830s " och kör med 2st olika OS på denna,både Xp Pro och Windows 7, 64 Bit`s!

Här är lite info om datorn OM detta underlättar det som skiljer sig är att jag har uppgraderat RAM Minnet till 4Gb 800Mhz!

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/sm/WF06a/321957-321957-64295-89315-89315-3688712.html

Och på Xp`n fungerar det mobila bredbandet perfekt,men på WINDOWS 7 så tappar denna kontakten rättså ofta!

Och på WINDOWS 7 så tappar denna kontakten rättså ofta och ibland så står det  " Hittar inget Modem och ibland är det bara att koppla upp igen"?

Annars så verkar allt annat fungera som det ska men det är J*vligt irreterande att den släpper kontakten med modemet och man är rättsom det är Offline?

Hade VISTA tidigare innan WINDOWS 7 !

Mvh
Helren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite synd att allt är överstruket, fel på css igen.
Fungerade den du använder Windows Vista? Windows 7 är fortfarande i Beta och är inte färdigt, men om det fungerar på Vista bör du det fungerar på Windows 7.
Har du provat att ladda hem nya drivrutiner för det mobila bredbandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren
Lite synd att allt är överstruket, fel på css igen.
Fungerade den du använder Windows Vista? Windows 7 är fortfarande i Beta och är inte färdigt, men om det fungerar på Vista bör du det fungerar på Windows 7.
Har du provat att ladda hem nya drivrutiner för det mobila bredbandet?


Hej Alexa!

Jag har kollat runt lite men tycker mig INTE hittat någon som skulle kunna tänka sig att passa!

Man får ju inga drivrutiner med heller med det M-Bredbandet utan det installerar sig själv!

Då jag just för till fället ligger på sjukan och fick ta med mig laptopen mm!

Så har jag lite begrännsat med skivor mm som jag har hemma!

Men somsagt det borde ju finnas på nätet OM det finns?

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får kolla om HP har kommit ut med några nyare drivrutiner till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...