Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Javascript problem Med Youtube


isono

Rekommendera Poster

Hej

Jag har ett problem med Youtube,

Den säger förljande när ja försöker titta på ett klipp:

Hej! Du har antingen inaktiverat Javascript eller så har du en gammal version av Adobes Flash-spelare. Hämta den senaste Flash-spelaren.

Jag har redan den nyaste versionen och den är aktiverad på Både Internet Explorer och Mozilla Firefox ( också prövat med Google Chrome).

Jag har provat att ominstallera men kommer inte fram till någon lösning..
Någon som vet problemet?

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ,  du kan kontrollera ifall Java är aktiverad  :    i webläsar-fönstret ( IE 8 kör jag med )  - 

Verktyg  -  Hantera Tillägg  -  Bläddra fram i högra fältet  "Sun Java ... "  

och se om den är aktiverad       om den inte är det  -   klicka på "Sun Java ... " 

så den blir markerad  och välj   -  Aktivera

MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kentwaara @ 2009-04-01, 19:39
Hej ,  du kan kontrollera ifall Java är aktiverad  :    i webläsar-fönstret ( IE 8 kör jag med )  - 

Verktyg  -  Hantera Tillägg  -  Bläddra fram i högra fältet  "Sun Java ... "  

och se om den är aktiverad       om den inte är det  -   klicka på "Sun Java ... " 

så den blir markerad  och välj   -  Aktivera

MVH  Kent



Tack kent för ditt svar .... den är activerad , och problemet är kvar

MVH
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod ,   ja det var som rackarn ,   och du har de senaste Adobe Flash för både IE och Firefox  ,   då står det still i min skalle ,    hoppas att du eller någon annan har lösning på detta      MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har Du kollat att Javan fungerar? Gå in på denna adress, och kolla. www.java.com/sv/download/installed.jsp
essin
Ner
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Java har inget med Javascript att göra, tyvärr.

Efter att Flash-installationen är klar på Adobes webbsida så ska det komma upp en Flash som bevis på att det är korrekt installerat. Gör det det?

Har du installerat några tillägg till webbläsarna som ska blockera annonser? I Firefox är t ex NoScript och Adblock Plus vanliga och kräver inställningar i tilläggen för att youtube ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

tjenare. Jag har exakt samma problem...kan dock inte se om flash player fungerar på deras hemsida så jag misstänker att det inte funkar. Frågan är vilken inställning som är fel. Jag har testat alla tips med java så det måste fara flash det är fel på.

Testat att köra utan alla popupp blockerare och allt sånt som skulle kunna ha konflikter med programet. Men inte nått funkar jag kan inte läsa flash på nätet...så jävla irriterande.

kanske ska försöka installera en äldre flash spelare. vad tror ni om det? /Macke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...