Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

msmpeng.exe


BoG

Rekommendera Poster

Har WinXPPro,SP3 och bl.a Nort.Int Sec 2008, Spybot-S&D, Ad-aware Anniv.
Jag tro att Micr.Win.Def.s program msmpeng.exe fördröjer uppstarten av datorn, för varje gång jag startar tar det 15-20 min . Jag kollade i dag, löpande efter start, i aktivitetshanteraren och CPU för msmpeng låg mellan 60-90% hela tiden. Tittade även i filen DoS\AllUsers\Appl data\Micr\Win Def\Support där det med dagens datum finns 22st små "tabeller" med rubriken "Warning" och text "Epensive file", Därunder filnamn, storlek, tid mm. men jag kan inte läsa ut vad som hänt. Felrapporten är 0. Vet inte om det är msmpeng som hakar sig eller den indikerar att  något är fel.
Tacksam för hjälp! 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns ingen inställning som gör att windows defender gör en snabb scan vid varje gång man startar windows? du får leta ibland inställningarna dessutom tycker att det känns lite onödigt att att ha tre antispywareprogram, använder du funtionen teatimer i spybot så tycker jag att det räcker med det programmat i och med att du har norton. det kan även vara en ide att uppgradera till NIS till 2009

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Bog!

Windows Defender är inte mycket att hurra över. Programmet är avsett för Vista och funkar inget bra på XP oavsett version.

Frågan är varför du har så många program på datorn som gör precis samma saker, det kan inte bli annat än problem, kanske inte med datorn, men bättre skydd får du inte.

Själv använder jag NOD32 Antivirus som enda skydd. NOD32 har jag använt sedan 2001 och rekommenderar det starkt. Ad-aware har för länge sedan spelat ut sin roll och det borde räcka med ditt Norton, även om jag själv aldrig gillat Symantics produkter, undantaget Partion Magic som är en höjdare, eller var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...