Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tävla med ditt skrivbord - vinn superdator värd 18 000!


Andreas Thors

Rekommendera Poster

  • Svars 356
  • Skapad
  • Senaste svar
Tävling.jpg

Man kan säga att jag har mitt skrivbord som mitt skrivbord. Alla ikoner på datorn på bilden går att använda och gadgeterna uppdateras som vanligt!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheDesktop.jpg

Som någon intelligent person tidigare uttryckt sig:

"The beauty and minimalism of mac combined with the functionality of Windows"

Bakgrunder är en vetenskap men sommar går väl alltid hem? Mitt tema för vista är, precis som det ska vara, glaslikt genomskinligt. Ikonerna är också ett minne blott, medan min brygga har ersatt den funktionen och lite till. De färgglada knapparna till höger är för direkt avstängning, vila etc.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1337Morphia

Bidrag nr 2 för mig.

Hjälp min dator exploderade och alla ikoner flög iväg!


bild.jpg

Klicka här för att se bilden i fullskala


Vad som är gjort:
Genvägspilen är borttagen med hjälp av Tweakui från microsoft
Namnen på alla ikoner är bytta till tomma tecken, (Alt + 255)
När papperskorgen är full så flyger det ut brinnande pappersbitar ur den och när den är tom så gör det inte det.
Mitt i bilden finns en osynlig genväg till den här datorn.
Temat är: Blackice
Bakgrunden har jag gjort själv i photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ser alla dessa vackra skrivborden som ni har så blir jag riktigt avundsjuk. Själv måste jag dra ner på alla inställningar så min dator inte fryser sig. Ni är verkligen lyckligt lottade, Roligt att få se alla dessa vackra skrivborden, må bäste skrivbord vinna.

Om jag på något konstigt sätt hade vunnit, Så hade jag gärna velat ringa er på Pcföralla och gett er mitt hjärta för så mycket tacksam hade jag varit. hade nog inte kunnat andas ett par minuter om jag blir den lyckliga vinnaren.



Namnlös.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

serppa.JPG

stilrent & praktiskt är mitt motto. Man kommer lätt åt alla program, och hårdiskar, snabbkommando i överraden gör att man behöver inte ha några ikoner i skrivbordet. Inga onödiga gadget eller liknande som bara saktar ner system. Stort flin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Bidrag 1 halflife.jpgBidrag 2 FEAR.jpg
jag skaffade ett program som ändrar bakgrundsbild var tionde minut. jag älskar portal, halflife och fear, så jag gjorde en kul mix mellan alla tre spelen som skrivbord. i den första bilden så ser man Gordon Freeman från halflife med en kofot i handen. jag lade till en portal (som en från spelet Portal) där man kan se den andra skrivbordsbakgrunden. jag lade också till en cool text som sade "half life" ^^. detta gjorde jag med photoshop.


i den andra bakgrundsbilden så har jag gjort samma sak, fast titeln fanns med på bilden från början. tyckte att det såg coolt ut att fear-killen kollar så som han gör så jag lade portalen direkt i hans synfält, där man kan se den första skrivbordsbilden.

programmet som byter bakgrundsbild hittade jag på nätet och det fungerar perfekt.
det tog tid att göra dessa bakgrunder och att få dem att fungera, men det var värt det!
alla som ser mitt desktop blir avundsjuka xD, och tycker att det är coolt, iaf om de har spelat portal, fear och halflife!.

kan skicka programmet som ändrar bakgrundsbild till dem som är interesserade :D !


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T_Shinji Hirako
untitled.bmp

Son of the dragon namnet på datorn hehehe,det var ganska mycket jobb med det här,som ni ser så finns det ett program där nere som heter OBJECTDOCK man kan lägger alla sina genväg program inne den ,enkelt att använda. Så här ser min Desktop ut hehe.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Print-pc-for-alla.jpg

Ja det var då mitt lilla skrivbord ganska stilrent och fint tycker jag :) En bra bild till min skärm då också. (erhmm skryt) :P

Så ja nu har jag fixat till ett annat tema och lite andra funktioner till skrivbordet. Det är WinXP SP3 som är installerat och de små programmen (stardock och Rainmeter) drar näst intill ingenting på cpun. Vilket är mycket bra annars så hade jag inte haft dem installerade.

För originalstorlek:
http://uppladdning.com/uploads/1239467330270.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T_Shinji Hirako
Gaming lord.bmp


Jahopp,det här är min andra bild Gaming Lord har faktiskt gjort den,som ni se så är skrivbordet ganska rent finns inte så mycket bara Steam och Recycle Bin.Det var allt finns ett program där nere OBJECKDOCK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1337Morphia

Här kommer en bild av hur min bärbara dator ser ut:

skrivbord2 copy.jpg

Klicka här för att se bilden i fullskala

Info om skrivbordet:
Windows vista med med 3 ikoner, Den här datorn, Papperskorgen och D hårddisken.
Kalenderna är: Active Desktop Calendar (http://www.xemico.com/adc/)
Klockan är: Analogue Vista Clock (http://www.4neurons.com/Clock/)
Bakgrunden har jag gjort själv i photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakgrundsbild.jpg
(tryck på bilden för en större bild)
Nästan alla ikoner är i 2 prydliga högar i vänsta översta hörnet. Sedan en bakgrundsbild på den bästa tv serien =D med tavlor från serien hängades på väggen.

Jag har också ett skrivbord med mitt favoritspel :P
Halo Wars bakgrund.jpg
(detsamma här, tryck på bilden för att öppna en större bild)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...