Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tävla med ditt skrivbord - vinn superdator värd 18 000!


Andreas Thors

Rekommendera Poster

  • Svars 356
  • Skapad
  • Senaste svar
Anders Strindberg
2009-04-07_110638.jpg

Jag byter bakgrund väldigt ofta, det här är dock en av mina favoriter. Statistiken till höger kommer ifrån programmet Rainmeter. Dockan i botten är ObjectDock Plus.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

am.jpg

Pluggar 3D CAD just nu och detta är förstasidan på ett powerpoint arbete jag håller på med. Motorn är en liten modellmotor (Kyosho GS11-X) som jag skruvat isär, mätt delarna och sedan ritat den i SolidWorks. Lekte sedan lite i Photoshop. Bilden passade riktigt bra som skrivbordsunderlägg :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wallpaper-April09.jpg
Rent, snyggt och maximal arbetsyta.

Ikoner på skrivbordet känns onödigt, det räcker gått med de man har tillgång till från aktivitetsfältet eller startmenyn. Då behöver man inte minimera till skrivbordet så fort man ska öppna något nytt. Givetvis döljs aktivitetsfältet automatiskt för maximal arbetsyta.

Bilden har jag tagit själv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RickyAcerOneDesktop.bmp

Ganska fett modifierat xp, kör runt 20-23 proccesser när den är nystartad och detta är installerat på en acer aspire one dator.
Här används Rocketdock och Objectdock för notifikationer och genvägar, väder widgeten är expanderad här. döljs vanligtvis.

Kombinerar men detta med Topdesk,  och även Deskspace så har man många arbetsytor och en bra stuktur och optimerat OS.

Fungerar fruktansvärt bra...

har haft xfce,vista,xp,win7 och ubuntu på den i test syfte. Detta är stabilast.
// [R]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja jag kör med 2 datorer så jag tänkte att jag postar upp båda ;) Såg inget i reglerna som pekade på att det bryter mot reglerna heller :)

Stenudd.png

Funktionallitet och Kontroll!

Stenudd2.png

Det bästa av båda världarna, Stil och Funktionallitet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RickyDesktopQuad1.jpg

skrivbord 1 av 6. Så lite skräp som möljigt...använder mig av andra applikationer för att ta mig runt i OS:et

RickyDesktopQuad2.jpg
Skribord 2 av 6. Ute efter så stor yta som möjligt.


RickyDesktopQuad3.jpg

Där har man kombinationen av 6 Skrivbord iaf. DeskSpace är stabilt nog att använda även för utvecklare. Kan ju tipsa folk om switcher 2.0.0 eller TopDesk för att navigera.

Dock är Ubuntu med Compiz roligare att leka med. Tänk om allt fungerade i linux som microsft låst till sig själva.....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohannesXVI
Mitt skrivbord.JPG
Det här är resultatet av lite arbete av en skärmdump på skrivbordet i Powerpoint. Då fick jag en bild som jag lade som skrivbordbakgrund.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivbord.jpg
Med Fences döljer man snabbt alla ikoner med ett dubbelklick!
MSN Plus funktionen som gör att man kan ha sina kontakter flytande är också mycket bekvämt.

Tycker om när det inte finns så mycket på skrivbordet! :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smileforme @ 2009-04-06, 22:12
Lite pingviner här!!!
 


Kul att min avatar e uppsakattad, men jag tycker inte riktigt att det passar i en tävling att andvända bilder som man själv inte är upphovsman till.
Du har ju bara andvänt det som skrivbordsunderlägg rätt och slätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BrainOfSweden
Jag kombinerar det bästa av tre världar.

skrivis.jpg

Microsoft, Nintendo och Apple i en härlig blandning.
Kör RocketDock med Apple Ikoner. Skrivbordet rensas med jämna mellanrum, men då och då hamnar det en del filer där. Nu är det dock nystädat :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...