Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan någon hjälpa mig med Mediaplayer?


axelshusse

Rekommendera Poster

När jag startar en mp3-fil i Mediaplayer 11, så visas spelaren i Aktivitetsfältet enbart.
Jag kan höra ljudet men ser ingen ´spelare, om jag kör en mpg-fil så kan jag alltså inte
se själva videon, men hör ljudet.
Jag kan använda DivX-spelaren och VLC-spelaren som vanligt, men inte mediaplayer 11,
Det här har hänt tidigare, men då kunde jag komma förbi problemet genom att låta
datorn gå till en återställningspunkt tidigare, nu hade jag tyvärr stängt av återställningsfunktionen,
Problemet uppstod när jag från en Cd i CD-läsaren skulle titta på en mpg-fil.
Hur kommer jag tillrätta med felet, har försökt att avinstalllera mediaplayer och installera om den, men inget hjälper.

Tacksam för alla tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Är det så att du har en lite minispelare i startlisten? Om det är så så klickar du på en liten kanpp på den längst ner i vänstra hörnet. Eller högerklicka på startlisten/verktygsfält/avmarkera win media player.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Är det så att du har en lite minispelare i startlisten? Om det är så så klickar du på en liten kanpp på den längst ner i vänstra hörnet. Eller högerklicka på startlisten/verktygsfält/avmarkera win media player.


Tack för tipset, men tyvärr hjälpte det inte, mediaplayern ligger mycket riktigt nere
i startlisten, när jag högerklickar på listen, så kan jag bocka för mediaplayer och då
körs den som en mycket liten miniatyr, ungefär som en 50x50 millimeter stor filmruta!!
Men om jag avmarkerar den så ligger den kvar, jag kan inte få den till normal storlek.
På något sätt åker den snabbt från listen upp diagonalt ut från skärmen, även muspekaren
försvinner i höger list!!??
Vad är fel?
Kan någon hjälpa mig så skulle jag bli jätteglad!
Mvh Börje
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att högerklicka på aktivetsfältet och välja Verktyg och där avmakera Windows Media Player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att högerklicka på aktivetsfältet och välja Verktyg och där avmakera Windows Media Player.

Tack Alexa för ditt tips, men det funkade inte heller tyvärr!

Jag är osäker på om jag har lyckats förklara problemet på rätt sätt?
Med aktivitetslisten menar jag det horisontella bandet längst ner på bildskärmen, det
är ett band som på min dator är cirka 15 millimeter brett, längst till vänster på bandet ligger
startknappen, längst till höger ligger klockan, högtalarsymbolen och ev. andra ikoner.
När man startar ett program, vilket som helst, och trycker på minussymbolen längst upp,
det bredvid symbolen som gör att programmet stängs, allltså krysset!
Förlåt, men va svårt det är att förklare med ord!!
Ok, när man trycker på förminskningsknappen så brukar programmet åka längst ner på
aktivitetslisten! När det ligger där kan man högerklicka på det, då får man upp en skylt där det står överst: återställ, under detta står det flytta, under det: ändra storlek, under det: maximera, under det: STÄNG.
Ok, där lägger sig mediaplayer när jag startar den! Den kommer aldrig upp i normalstorlek!
Jag kan alltså aldrig se Arkiv, Redigera Visa etc.
När jag högerklickar på den kan jag stänga den men ingenting annat :(
Däremot hör jag den musik som spelas, men om det är en film så ser jag ju ingenting!
Nu igår så högerklickade jag bredvid mediaspelaren på aktivitetslisten, och bockade för mediaspelaren, då kom den upp som en miniatyr på listen, med en pytteliten filmruta (50x50 mm), men bara kontroll för att stänga spelaren.
Alla andra musik och video program, kan jag använda helt normalt, exvis. VCL, DIVX, mediaspelar classic.

Felet uppstod när jag skulle se på en AVI-film som fanns i CD-drivern! Har hänt förut, men
då kunde jag få tillbaks funktionaliteten genom att återställa datorn till ett tidigare  datum!
Nu hade jag tagit bort återställningsfunktionen i XP.
Alltså bör väl felet vara nånstans i operativsystemet? Hur kan man få detta löst?

Mycket tacksam för alla tips om lösning :)

Mvh Börje
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

axelshusse @ 2009-03-31, 13:31
Alexa @ 2009-03-31, 11:46
Har du provat att högerklicka på aktivetsfältet och välja Verktyg och där avmakera Windows Media Player.

Tack Alexa för ditt tips, men det funkade inte heller tyvärr!

Jag är osäker på om jag har lyckats förklara problemet på rätt sätt?
Med aktivitetslisten menar jag det horisontella bandet längst ner på bildskärmen, det
är ett band som på min dator är cirka 15 millimeter brett, längst till vänster på bandet ligger
startknappen, längst till höger ligger klockan, högtalarsymbolen och ev. andra ikoner.
När man startar ett program, vilket som helst, och trycker på minussymbolen längst upp,
det bredvid symbolen som gör att programmet stängs, allltså krysset!
Förlåt, men va svårt det är att förklare med ord!!
Ok, när man trycker på förminskningsknappen så brukar programmet åka längst ner på
aktivitetslisten! När det ligger där kan man högerklicka på det, då får man upp en skylt där det står överst: återställ, under detta står det flytta, under det: ändra storlek, under det: maximera, under det: STÄNG.
Ok, där lägger sig mediaplayer när jag startar den! Den kommer aldrig upp i normalstorlek!
Jag kan alltså aldrig se Arkiv, Redigera Visa etc.
När jag högerklickar på den kan jag stänga den men ingenting annat :(
Däremot hör jag den musik som spelas, men om det är en film så ser jag ju ingenting!
Nu igår så högerklickade jag bredvid mediaspelaren på aktivitetslisten, och bockade för mediaspelaren, då kom den upp som en miniatyr på listen, med en pytteliten filmruta (50x50 mm), men bara kontroll för att stänga spelaren.
Alla andra musik och video program, kan jag använda helt normalt, exvis. VCL, DIVX, mediaspelar classic.

Felet uppstod när jag skulle se på en AVI-film som fanns i CD-drivern! Har hänt förut, men
då kunde jag få tillbaks funktionaliteten genom att återställa datorn till ett tidigare  datum!
Nu hade jag tagit bort återställningsfunktionen i XP.
Alltså bör väl felet vara nånstans i operativsystemet? Hur kan man få detta löst?

Mycket tacksam för alla tips om lösning :)

Mvh Börje

Hej! Under knappen för visa.... finns en knapp för återställ. Funkar inte det?
Det gäller den lilla WMP i verktygsfätet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

axelshusse @ 2009-03-31, 13:31
Alexa @ 2009-03-31, 11:46
Har du provat att högerklicka på aktivetsfältet och välja Verktyg och där avmakera Windows Media Player.

Tack Alexa för ditt tips, men det funkade inte heller tyvärr!

Jag är osäker på om jag har lyckats förklara problemet på rätt sätt?
Med aktivitetslisten menar jag det horisontella bandet längst ner på bildskärmen, det
är ett band som på min dator är cirka 15 millimeter brett, längst till vänster på bandet ligger
startknappen, längst till höger ligger klockan, högtalarsymbolen och ev. andra ikoner.
När man startar ett program, vilket som helst, och trycker på minussymbolen längst upp,
det bredvid symbolen som gör att programmet stängs, allltså krysset!
Förlåt, men va svårt det är att förklare med ord!!
Ok, när man trycker på förminskningsknappen så brukar programmet åka längst ner på
aktivitetslisten! När det ligger där kan man högerklicka på det, då får man upp en skylt där det står överst: återställ, under detta står det flytta, under det: ändra storlek, under det: maximera, under det: STÄNG.
Ok, där , men om det är en film så ser jag ju ingenting!
Nu igår så högerklickade jag bredvid mediaspelaren på aktivitetslisten, och bockade för mediaspelaren, då kom den upp som en miniatyr på listen, med en pytteliten filmruta (50x50 mm), men bara kontroll för att stänga spelaren.
Alla andra musik och video program, kan jag använda helt normalt, exvis. VCL, DIVX, mediaspelar classic.

Felet uppstod när jag skulle se på en AVI-film som fanns i CD-drivern! Har hänt förut, men
då kunde jag få tillbaks funktionaliteten genom att återställa datorn till ett tidigare  datum!
Nu hade jag tagit bort återställningsfunktionen i XP.
Alltså bör väl felet vara nånstans i operativsystemet? Hur kan man få detta löst?

Mycket tacksam för alla tips om lösning :)

Mvh Börje

Hej! Under knappen för visa.... finns en knapp för återställ. Funkar inte det?
Det gäller den lilla WMP i verktygsfätet.


Nej tyvärr :(
Jag har nästan gett upp, varför är det bara Mediaplayer11 som inte fungerar? Varför är det
tydligen bara jag som råkar ut för det här? Varför kan man inte få hjälp på Microsoft?
Schysst ända att några har försökt hjälpa mig här :)

Mvh Börje
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...