Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp (Pleace)


kan ingenting

Rekommendera Poster

  • Svars 58
  • Skapad
  • Senaste svar

de 2 som jag länkade här i slutet passar din 6600     kollade i   " Products Supported "

så kör du  .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Så här står det på moderkortskartongen
socket 939 for amd cpu
Nvidia nforce 4 sli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hittade drivrutinerna så här  ,   

Product Type     :  Legacy
Product Series   :  nForce 4 Series
Product             :  nForce4 SLI    ( då kommer olika val   :  X16 AMD ,   eller  AMD   )  
O S                   :  Windows XP
Language          :  English

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag väljer båda  " X16 AMD"   eller  "AMD"  så blir det samma drivrutin som kommer upp  .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Language          :  English


Där bör man välja engelska UK för att få en internnationell version som fungerar bättre med svensk XP.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Jag har lagt in chipet.. Men det blir fortfarande när jag startar om datorn att den vill inkonsekvenskontrollera den ena hdd som heter E. Vad gör jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter du inkonsekvenskontrollen gå klart? För om du avbryter den så kommer den att vilja göra det nästa gång. Om inkonsekvenskontrollen startar varje gång fast den har gått klart så kan man ju misstänka att det är problem med den hårddisken så att det är bäst att testa den. Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar

det verker som det är scandisk för xp som kör.. låt den vara klar och annars kan du avaktivera kontroll vilken är inte så bra men kan göras ändå från registry.

klicka på Start och sedan köra
Skriv regedit och klicka sedan på RETUR:
Nu måste du ändra registernyckeln:
Klicka först på HKEY_LOCAL_MACHINE
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager

sedan ändra BootExecute post till:
AutoCheck Autochk *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Jag körde en sådan där diagnostik..Men hur fasen ska man tolka den *LOL*
Den fattar jag ingenting av. Men så här såg den ut

Test Option: QUICK TEST
Model Number: WDC WD2500KS-00MJB0
Unit Serial Number: WD-WMANK1396559
Firmware Number: 02.01C03
Capacity: 250.06 GB
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 22:37:45, March 29, 2009


Test Option: EXTENDED TEST
Model Number: WDC WD2500KS-00MJB0
Unit Serial Number: WD-WMANK1396559
Firmware Number: 02.01C03
Capacity: 250.06 GB
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 00:10:45, March 30, 2009

Jag hittade i loggboken ett fel som det stod så här i
Filsystemstrukturen på disken är skadad och oanvändbar
Kör verktyget CHKDSK på volymen E:.
Men vad hittar jag det där verktyget någonstans..CHKDSK ? Jag kan inte så mycke om datorer... Men jag antar att det är en sådan datorn gör vid omstarten..eller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PASS betyder passerad med godkänt resultat.

Chkdsk kör du så här:
Start - Program - Tillbehör - Kommandotolken
skriv:

chkdsk e: /r

(observera mellanrum innan och efter "e:")

Eventuellt så kommer det upp någon fråga om du vill att chkdsk ska köras vid nästa uppstart av datorn och då svarar du ja. Det kommer att ta lång tid vid nästa uppstart av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Ja det tog lite tid..så lång tid att jag somna ifrån *L*..Men det hjälpte inget..
Finns det något annat sätt man kan reparera det på. Jag har bara en hdd på 250 gig med 4 partioner på
C ,E ,F och G heter dom och det är E som jävlas med mig Har en stor del program installerade där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen  ,  om du har XP-skivan så kan du göra en  Reparations-installation med hjälp av skivan .

MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Ja jag har xp skivan..Jag satte i skivan det finns ju inga reparations menyer där..Det är bara omistallation och andra  saker..inga reparationsmöjligheter. Ominstallera vill jag helst undvika ..(om möjligt).....Jag kan ingenting om sådant här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Jag hittade lite info på xp-skivan här *L*
Är det Återställningskonsolen för Windows XP: jag ska använda mig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

jag provade med återställningskonsollen. men jag fattar nada..Jag skrev in help..och fick en massa kortkomandon jag kan använda mig av..Men jag har ingen aning om villken.Så jag fick vackert skriva exit å gå ur
Jösses..Jag hatar datorer..vem fan uppfann dom?..Allt detta bara för jag skule byta drivrutiner till grafikkortet,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej du ,  det är lite speciellt med datorer ibland , 

Du kan göra så här  :  

 1 sätt in XP-skivan
 2 starta om datorn

då i början vid omstarten ,   kommer det en mening högst upp  :   " tryck ned valfri tangent
för att starta ....  "      3 så tryck ner en tangent 

sedan kommer du till  -   Välkommen till Setup   -     då väljer du   4 "Enter"

sedan kommer du förmodligen till    en sida där du accepterar vilkor och lagar ...  5  tryck "F8"

sist kommer du till ....    6  välj Reparation "R"

Hoppas mina instruktioner stämmer ,   Lycka till           MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kompletterar det sista inlägget med  ,    ifall Reparationen går bra så       slutligen  kommer Windows starta
 
om datorn ,    tryck inte ned någon tangent "för att starta från XP-skivan"    utan låt datorn bara slutföra

Reparationen  .           MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Jo det stämmer å jag är så tacksam..Jag väljer R och det står för reparation..då kommer jag till återställningskonsollen Fast jag vet egentligen inte vad jag ska göra *L*
innan jag loggar in jag loggat in på administratörskontot så väljer jag vilket system jag vill logga in på..I mitt fall C:\windows å det är ju min hdd..den är ju partionerad i 4 delar C,E,F och G så jag kan ju bara välja C eller m.a.o det finns inga andra val..Sen får jag logga in på administratörskontot...sedan kommer jag till där jag ska skriva in ett kommandonamn
C:\windows> (Här ska jag slå in ett kommandonamn)Eftersom jag inte vet vilket så skrev jag help..och fick en hel jäkla lista med kommandonamn eller förkortningar..
Attrib,batch,bootcfg,chdir,chkdsk,cls,copy,delete,dir,disable,
diskpart,enable,exit,expand,fixboot,
fixmbr,format,help,listsvc,logon,map,
md,mkdir,more,net,rd,ren,renome,rmdir,systemroot,type
Jag har ingen aning om vad jag ska köra av dessa för att reparera hela windows..Jag prova att välja en av dom CHKDSK å den gjorde ju samma sak som när jag körde den genom Kommandotolken  så prova jag med fixmbr..men där vart jag varnad för att köra får då kunnde jag visst förstöra alla partioner *L* så den gav jag fan i..Allvarligt så vet jag inte vad jag ska använda mig av där för att reparera.. Eller om jag ska skriva in någonting annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte välja R i steg 4 utan först i steg 6 enligt Kents beskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...