Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp (Pleace)


kan ingenting

Rekommendera Poster

kan ingenting

Jag skulle ominstallera drivrutinerna till grafikkortet så jag tog bort dom gamla
nvidia i lägg till ta bort..När jag hade startat om datorn så hittade den inte en massa andra enheter så jag fick installera (sm busstyrenhet, annan pci bryggenhet, pci minnesstyrenhet)
vad fasen det är för någonting...Men datorn behöver det säkert.. + att jag fick validera om windows..Jag vet i fan vad som hände..Nu händer varje gång när jag sätter på datorn eller startar om den så vill den inkonsekvenskontrollera hårdisken/arna. Hur fasen får man bort det.. Det är ju jäkligt irriterande..för den hittar inget fel på den..Någon som kan tala om va fasen jag gjorde för någonting och hjälpa mig att rätta till det.. Jag fattar Nada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Hej , kanske du avinstallera mer än bara grafik-drivrutinen  ? 

Drivrutinerna finns att hämta , ibland är mycket letande  .

Hos Nvidia kan du hämta  :      http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Du kan kolla i Enhetshanteraren vilka drivrutiner som felar  :   

( XP )  Kontrollpanelen -  System - Maskinvara - Enhetshanteraren     de enheterna som inte
fungerar som de ska har ett gult tecken framför sig  .     Kolla gärna upp detta först

MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Jo jag har nog fått bort mera än jag skulle..Märkligt för jag valde ju att bara ta bort det till grafikkortet. Det enda som finns kvar är drivrutinern till grafikkortet och nätverkskortet.
Det har försvunnit någonting mera eftersom det fanns mera där i..Jag fick ju installer separat när jag installerade dom igen..Kan jag ha tagit bort chipsetet.
Om jag väljer att avinstallera drivrutiner till nvidia så får jag upp en meny som jag kan välja villka jag vill ta bort å där finns nu bara grafik å nätverkskortet det andra är borta..
Men tiitar jag i enhetshanteraren så är allt installerat..tror du det är chipsetet!!!
Jösses..hoppas du förstår någonting av detta jag skriver *LOL*


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är möjligt att Chipset drivrutinen ska dit igen för att få allt annat att stämma ,

ser du i enhetshanteraren / bildskärm om du där kan direkt söka drivrutinen ( går i Vista , vilket har du ? )    annars kan du se märke / typ av grafikkort som du har , så posta gärna vad du har för grejer  .

MVH  Kent 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

 jag har geforce 6600 GT fast dom har jag ju installerat igen å dom fungerar(tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha ok ,  enhetshanteraren visar inga fel ,   du har inga gula utropstecken framför några enheter där  ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Det är någonting annat som fattas *LOL* Jag vet jag hade en firewall till moderkortet som inte finns längre ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

Nej..Jag fick ju ta drivrutiner från moderkortsidan till dom här sm busstyrenhet annan pci bryggenhet å pci minnesstyrenhet efter omstarten första gången för då fattades dom i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du Xp-skivan så kan du köra en reparationsinstallation ( sparar allt i datorn ,  så inget försvinner som du har nu )  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar

du kan klista  bilden på enhetshantaren här så ser man vad felet är nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i ex. enhetshanteraren så klicka i + tecknet framför bildskäm så ska det komma upp Nvidia under "bildskärm"  så höger klicka på Nvidia   så kan du välja Egenskaper    och se status  .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver nog installera chipset-drivrutinen från Nvidia, det är inte helt ovanligt att den åker bort på samma gång som grafikdrivrutinen. Se länken i inlägget 2009-03-29 17:09 och så väljer du nForce i listan Product type.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ingenting

ok..men söker jag moderkortsdrivrutiner till mitt kort nForce4 series så får jag bara reda på att det inte behövs på automatisk sökning  söker jag det manuelt så finns inte nForce4 series
inte med i listan *LOL*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sökte på  6-serien så den ska passa din 6600  ( tror jag )   annars så får du väl något meddelande om den är fel     när du installerar den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...