Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra bildspel i HDTV


Averell D.

Rekommendera Poster

Hej,

någon som har tips på ett bra program för att skapa bildspel? De jag hittat som varit bra på att skapa övergångar, sätta visningstid per bild, zooma m.m. har bara kunnat spara i tjockTV-format. Jag vill spara i minst HDTV, gärna bättre upplösning. Kan man i bildspelet också få med funktioner som att pausa, byta bild etc. så är det ett plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Power Point 2007 är det helt klart bästa programet att göra bildspel i enlgit mig. Använder mig av det väldigt mycket.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det värsta! Var lite skepisk till ditt förslag tills jag upptäckte funktionen fotoalbum - hade inte sett den förut. Som du säger, den har allt som behövs! Det enda jag saknar är att kunna köra det i en DVD-spelare, nu måste jag plugga in datorn i TV:n för att kunna köra, men det är en överkomlig begränsning. Stort tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
XnView är ett bildbehandlingsprogram (gratis) som det går att skapa bildspel i med mjuka övergångar och bakgrundsmusik eller något annat ljudspår. Finns att hämta i programbanken. Bildspel kan sparas i form av slideshow eller en exekutabel (.exe).

/// Jari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...