Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

misslyckas med att bränna vissa gamla mp3 filer, men jag kan lyssna på dom i datorn...


Major Thom

Rekommendera Poster

Jag bränner då och då nya "bland-cd" att ha i bilen, gamla och nya låtar och det brukar aldrig vara några problem.
Helt plötsligt så blir det något fel när jag skall bränna dom, speciellt vissa gamla filer, det kan vara väldigt gamla som hängt med genom åren och nyare från förra året men inte de allra senaste. Dom går att lyssna på  utan problem i datorn (tex med windows mediaplayer), men om jag skall förhandslyssna på dom med brännarprogrammet så märker man snabbt vilka som inte funkar längre.
Jag har prävat olika brännarprogram också.
Vad är det som hänt, och går det att åtgärda?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

Hej Jag hade samma problem för någon vecka sedan, fick tipset att bränna i formatet "data cd" istället, fråga mig inte varför... Jag testade bränna i formatet musikcd men de gick inte att spela i bilen bara på datorn.. Jag använde nero av senaste version och datacd då funkade de.. testa de du osså..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Varför inte använda Windows media player. Lägg in musiken där,sedan kan Du bränna den till en CD som kan spelas i bilen.
essin
Ledsen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har aldrig provlyssnat på några mp3or som jag ska bränna så det har jag inga åsikter om men vad blir det för felmeddelande under själva bränningen?
bränner man som audio i 8x så borde det inte vara något problem med någon cdspelare.
bränner man som data så måste spelaren kunna spela upp mp3 filer, hur gamla filerna är ska inte ha någon betydelse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att bränna med windows mediaplayer men det blir samma fel. Jag vet att detta låter väldigt ologiskt men spelar jag upp dom som mp3 i datorn så låter det alldeles utmärkt men när jag skall bränna dessa filer (och samtidigt konvertera dom) så är det flera som inte funkar, och jag vet innan vilka som inte funkar om jag pr0vlyssnar i brännarprogrammet innan (nero med flera). Och det gäller inte dom senast nerladdade. Jag har inte stött på detta innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att bränna med windows mediaplayer men det blir samma fel. Jag vet att detta låter väldigt ologiskt men spelar jag upp dom som mp3 i datorn så låter det alldeles utmärkt men när jag skall bränna dessa filer (och samtidigt konvertera dom) så är det flera som inte funkar, och jag vet innan vilka som inte funkar om jag pr0vlyssnar i brännarprogrammet innan (nero med flera). Och det gäller inte dom senast nerladdade. Jag har inte stött på detta innan.


varför vill du konvertera och till vad?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har en modell äldre bilstereo som inte tar mp3 så måste ju filerna konverteras till vanlig "musik-fil" vilket brännarprogrammet sköter (tex Nero).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt, jag trodde att du konvertera. jag tycker att nero borde varna om nåt är fel när du dragit in låten. har du tesat att simulera en bränning trots att du inte kunde spela upp vissa låtar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej simulerat bränning har jag inte gjort (varken med nero eller något annat brännarprogram) Bara testlyssnat med brännarprogrammet (där det går att göra).

Jag har gjort följande: testlyssnat och ändå brännt och då upptäckt att dom som inte gick att lyssna till i brännarprogrammet (bara tyst eller dissljud mm) inte heller fungerade på den brända skivan. Jag har brännt i hög hastighet och i låg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

märkligt, skicka upp en låt som inte går att spela i nero till speedyshare och skicka mej den länken via pm så kan jag kolla filen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte spela upp den med varken foobar2000 eller winamp och det verkar vara en misslyckad trojan. hade den fungerat så skulle den troligtvis frågat om du velat hämta ett annat program http://www.pctools.com/mrc/infections/id/Trojan-Downloader.WMA.GetCodec/

http://www.virustotal.com/sv/analisis/dd51695e0b1d487f3bb95866724c69ff

även längden på låten vekar difus för enligt egenskaperna så är den exakt 3:0, i winamp så visas 3:06 och i nero visas 02:20:20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

knepigt, inga problem att köra den med mediaplayer eller vlc. Vad kan det bero på? Och den har bevisligen gått att bränna innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den här filen du skicka skicka mig går inte att spela i nåt program jag har (tex wmp) eller konvertera för den är korrupt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju riktigt skumt. Bör jag kolla igenom filerna med ett annat program än Panda och i så fall vilket? Skall jag ladda upp en annan fil för kontroll?

Jag prövade att köra den på den bärbara datorn låten gick väl ett par sekunder och sedan öppnade sig firefox och ville gå till http://hasvideo.net/?t=4&embedded=false. Men på den andra datorn är det fortfarande inga problem att lyssna på låten och den är 3 minuter lång både i VLC och windows mediaplayer, märkligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men då har du väl olika versioner på spelarna i de olika datorerna, borde va så att senare versioner är känsligare/inte kan eller vill spela tveksamma filer.
det du kan göra är att de filer du inte kan spela upp (eller alla mp3or) kopierar du till en mapp och den mappen flyttar du till mina dokumet. efter det så hämtar du denna scanner och väljer scanna mina dokument. fast i slutänden leder det ju bara till att du ser att  låten x är är infekterad och att den inte går att bränna.
http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Kaspersky-Virus-Removal-Tool.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns ju en brännare i wmp, du kan ju testa den fast jag vet inte vilka inställningar osv det finns i den. kan ju va bra att inte behöva slösa på skivor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...