Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HVideos com har slutat att fungera !!!


Svedboy

Rekommendera Poster

Hej.
Jag har en dator med Windows vista och till den använder jag en Logitech webkamera för Windows live messenger. Det har hittills fungerat bra, men när jag uppdaterade messenger till live 2009 blev det tvärstopp.
När jag nu startar kameran kommer det upp en skylt som säger "HVideos Com server har slutat att fungera"
Jag har installerat om drivrutinerna ett antal gånger utan resultat. Kameran fungerar på annan dator så den är det inte något fel på.
Är det någon som har en aning om var problemet ligger och hur det i så fall kan lösas.
I så fall.. tack på förhand.
MVH // Boy Svedberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar

vad har du för webcam(logitech men vilken model) dessutom vilken version av quickcam använder du? är problemet bara med wlm 2009 eller på quickcam oxå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.
Jag har en ganska gammal quickcam, Express/Web, version 5.6.1. Den fungerade ända tills jag uppdaterade Live messenger till 2009. Problemet finns på både messenger och när jag testar quickcam. Fungerar alltså inte alls. Den nämnda skylten kommer upp när jag testar quickcam. På messenger blir det en helröd bild med fast rött sken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag avinstallerat live messenger och ominstallerat kameran, men problemet kvarstår när jag testar Quickcam. Problemet låg tydligen inte där. Det går att ta stillbilder men videon funkar alltså fortfande inte, "HVideos com server har slutat att fungera"
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar

logitech hade problem med gamla quickcam program försöka installera version 10 eller 11. jag har båda quickcam 5000 pro och quikcam messenger /webcam) och  quickcam 11 program båda webcam fungerar perfekt med quickcam program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte inte på det där med drivrutiner och olika versioner , men nu har jag laddat ner version 11,5 - och plötsligt fungerar allt PERFEKT igen!
Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...