Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej att ladda ner


Attas

Rekommendera Poster

Sitter på ett sjukhus och all Internet går via en proxyserver. Har försökt att ladda ner Google Earth men det tycks vara omöjligt med de länkar som finns.
Nu är det så att personalen har suttit och lekt förmycket med datorerna så att de IT-ansvariga har stoppat många sidor.
Så jag undrar om det finns någon länk där man kan ladda ner Google Earth utan att det blir stoppat i proxyservern?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Hittade faktiskt en portabel Google Earth version 5 via en torrent. Men lite riskabelt att skriva adressen här, men borde inte vara svår att hitta.

Denna portabla Google Earth behöver inte som namnet säger, installeras och fungerar väldigt bra, ser ingen skillnad, jämfört med en installerad version av programmet.

Sök på "google earth 5 0 11337 1968  portable" så hittar ni den lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiren, torrentsajt vad är det?




ollemunter, tack för tipset men jag får bara detta vilken länk jag än försöker med;

NetProxy 4.03.177
Forbidden

Local policy prevents you from accessing [http://thepiratebay.org/torrent/4758795/Google_Earth_5.0.11337.1968_Portable].

Please contact your network administrator for further information.



I samband med detta så har jag ett par mappar under C:\Program, som jag inte får bort. Varken med hjälp av CCleaner eller Revo Uninstaller.

1.jpg

Dessa filer ligger i mappen 5.0.926.3450

2.jpg

Hur får jag bort dessa?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Lägg till eller ta bort program finns endast en post som heter:

Google Updater      storlek 3,59MB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GoogleToolbarNotifier hör i alla fall ihop med Google Toolbar. Har du Google Toolbar i webbläsaren? Eller har haft?
Har du något annat från Google installerat eller har haft? För en update-funktion gör ju inte mycket nytta utan något program att uppdatera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google Toolbar har jag haft men tagit bort. Har en bloggsida som är kopplad till Google Analytics, men den ska väl inte behöva uppdateras.


Har laddat ner Google Earth på nytt och då har jag dessa mappar med div. innehåll. De ligger under C:\Program;

Google.jpg

Men det funkar ändå inte. Får samma felmeddelande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu fick du en ny version av GoogleToolbarNotifier, så länge som du har Google-program i datorn så får du nog ha kvar Google Updater och GoogleToolbarNotifier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det är väl bara att acceptera då.

Men varför går det inte att ladda ner Google Earth?
Är det bara proxyservern som stoppar?




Ler Har fått hjälp av IT-ansvariga som "mixtrade" med servern så att jag kunde ladda ner Google Earth. Så nu funkar det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...