Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Hulda Svensson

Egenskapsförlust

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med att bränna ut mp3 låtar till en cd skiva som jag tänkte spela i bilen. fick ett tips av en jag känner att inte bränna i vista utan använda xp, så jag tänkte föra över låtarna via ett minneskort till min gamla dator men får följande medelande.

"Egenskapsförlust
Filen lordi hard rock halleluja har egenskaper som inte går att kopiera till den nya platsen"

Ljudet är i mp3 format.

Varför är det så?

Det kanske kan förklara varför det kommer upp "no music" i displayn påbilstereon när jag försöker spela upp låtarna där.

Jag testade trycka "flytta ändå" de fungerar att spela upp på en annan dator när cd är bränd men inte i bilen..

Hoppas någon kan hjälpa mig!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klarar bilstereon av att spela upp mp3-filer?

Eller vill du göra om mp3-filerna till vanligt CD-format så du kan lyssna på dem i bilstereon.

Vill du göra om dem till CD-format så måste du se till att du valt detta i brännarprogrammet så att det inte bränner ut filerna i mp3-format.
Använder du Vistas eller XPs interna brännarprogram så kan jag inte hjälpa dig eftersom jag aldrig använt mig av detta, men kolla om du kan välja vilken typ av skiva du ska bränna.
Du ska INTE bränna en mp3-skiva i så fall, utan en vanlig Ljud-/Audio-CD.

Har du för avsikt att bränna ut filerna i mp3-format och din bilstereo klarar av detta format så kan det vara något fel på kodningen av mp3-filerna.

Eller så kan det vara ett så enkelt fel att du inte har stängt skivan efter att du har bränt den.
I så fall kommer du inte att kunna spela upp den i bilstereon och förmodligen inte i någon annan stereo heller, utan då går den endast att spela upp i datorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...