Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus som stänger Bredbandsportalen


kalle1944

Rekommendera Poster

Är det någon som har råkat ut för ett virus som enbart?? stänger av åtkomsten till Bredbansportalen. Startade upp en ny dator med BB och efter ett tag kunde jag inte komma in där. Jag ringde deras kundtjänst och fick ett IPnummer. med det kunde jag komma in. Hans råd var att ringa deras betaltjänst för att få hjälp!!! han sa att jag hade drabbats av ett virus som inte de vanligaste AVprogrammen klarade av. Jag börjar undra om dom har planterat det för att tjäna pengar...
//kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått något liknande, men jag har All tele som operatör.
Först la mitt nätverk av, sen la internet av.
Någon som vet hur man fixar detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog inget skadligt program som stänger av bara Bredbandsportalen, så kolla om ni kan komma till symantec.com, kaspersky.com, webbplatser för andra antivirusprogram, Windows Update etc. Om det är problem med vissa sådana webbplatser så verkar det troligt att det finns något olämpligt i datorn. I så fall kan jag försöka hjälpa er. Men bara en dator i den här tråden så om Makrill vill ha hjälp så starta upp din egen tråd för det går inte att hjälpa två stycken i samma tråd, det blir alldeles för rörigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Cecilia
Det är en en dator som jag bara har tillgång till på helgerna. Jag skall kolla på lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Cecilia
Jag har hållit på med datorn under helgen. Helt plötsligt utan någon egentlig påverkan av mig så började BB portal fungera igen. Jag tycker inte om när jag inte vet vad som händer...
//kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att din internet-leverantör hade något problem med sina DNS-servrar som gjorde att du inte kunde komma fram till bredbandsportalen och så fixade de det i helgen. En DNS-server är en server som översätter webbadresser som bredbandsportalen.se till en IP-adress som 123.123.123.123.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...