Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med nätverksbrygga och windows vista home premium sp1


V8POWER

Rekommendera Poster

Hallå alla datorproffs. Har ett litet problem med min laptop som kör vista. Problemet gäller nätverk. Problemet är att när jag bryggar den trådlösa anslutningen och den trådade anslutningen med en nätverksbrygga så kommer jag inte ut på nätet med datorn. Går jag in och kollar i anslut till-fönstret så är jag ansluten till nätverket men jag kommer ändå inte ut på nätet. När jag går in i nätverksanslutningar och kollar där så står det bara Aktiverad, bryggad eller nåt liknande. har testat att avaktivera virusskyddet och brandväggen i F-Secure Internet Security 2009 men det hjälper inte. När jag sedan tar bort nätverksbryggan igen så kommer jag ut på nätet igen. jag kör vista sp1. det trådlösa nätverkskortet är ett Realtek RTL8187B trådlös 802.11b/g 54Mbps USB 2.0 nätverksadapter(Inbyggt i datorn) och det trådade är ett Marvell Yukon 88E8040T PCI-E Fast Ethernet Controller. Vad kan detta bero på? är tacksam för alla tips jag kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du brygga anslutningarna?
Vart går anslutningarna?
Hur är de konfigurerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du brygga anslutningarna?
Vart går anslutningarna?
Hur är de konfigurerade?


jag vill brygga anslutningarna därför att jag ska kunna spela online via xbox live på mitt eller rättare sagt syrrans xbox 360. jag har konfigurerat bryggan så att xboxet ska kunna ansluta till nätet via datorn. xboxet kopplas till det trådade nätverkskortet och som sedan ska via nätverksbryggan kunna använda det trådlösa nätverkskortet för att komma ut på nätet via det trådlösa nätverkskortet. nätverksbryggan är konfigurerad med en ipadress som jag har valt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lättare köpa en trådlös routern var du kopplar din datorn trådlöst och xbox med en kabel?

Om du nu ändå ska inte göra det. Så tror jag inte ändå nätvärkbrygg är den rätta vägen. Utan i princip, du ska ha en nätverkskort till internet (trådlös)? Och en fast pci till din xbox med en kabel. Och sen går du till inställningar och dela internet anslutning på din trådlös kort, men vet ej om detta fungerar när du har trådlös och vanligt pci kort, eller att när du ska koppla in xbox, men så kopplar du in till ex. 2datorer när du vill ha internet till båda. Lycka till!

 


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis som sereman skriver så ska du inte själv brygga anslutningarna utan ange i uppsättningen (guiden) av det trådlösa nätverkskortet att andra datorer ansluter till internet via den här datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lättare köpa en trådlös routern var du kopplar din datorn trådlöst och xbox med en kabel?
Om du nu ändå ska inte göra det. Så tror jag inte ändå nätvärkbrygg är den rätta vägen. Utan i princip, du ska ha en nätverkskort till internet (trådlös)? Och en fast pci till din xbox med en kabel. Och sen går du till inställningar och dela internet anslutning på din trådlös kort, men vet ej om detta fungerar när du har trådlös och vanligt pci kort, eller att när du ska koppla in xbox, men så kopplar du in till ex. 2datorer när du vill ha internet till båda. Lycka till!

 




har allaredan en trådlös router. testade att konfigurera min stationära som ICS host(Internet Connection Sharing) men det funkade inte. men när jag bryggade anslutningarna så funkade det finfint. men det med tådlöst till mitt trådlösa nätverk och trådat till xboxen, det e ju precis det jag har om du hade läst ordentligt vad jag har skrivit i mitt första inlägg. har till och med skrivit med vad det är för ett nätverkskort
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...