Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tracking cookies


Lutfisk7

Rekommendera Poster

Har Norton Internet Security 2009.Varje gång jag kör en genomsökning så hittas en tracking cookie,som Norton "helt åtgärdar".Gör direkt en ny genomsökning,och där är den igen-tracking cookien som dom just åtgärdat helt!?Har pratat med Symantec om detta.Det är helt normalt,varje gång du är på nätet drabbas du av tracking cookies säger dom.Men Norton har ju åtgärdat den helt,varför finns den då hela tiden kvar i datorn?Tacksam för hjälp. Mvh Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tracking cookies är inte farliga för datorn, det är små textfiler, som t ex håller reda på vilka annonser du sett och klickat på. Är du säker på att du inte har surfat till någon webbsida mellan de olika genomsökningarna med Norton utan haft Internet Explorer avstängd hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton Forum Assist Team

Hej Lutfisk7,

 

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägnar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

Tracking cookies tas bort efter genomsökningen. Men om du surfar på webben efter att du har tagit bort dem kan det hända att du får nya. Du kan prova att klicka på Åtgärda varje gång/Fix everytime när programmet hittar tracking cookies. På så sätt tas de bort omedelbart.

 

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

 

Med vänliga hälsningar, Peter

Norton Forum Assist Team

 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...