Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst trubbel


pe.ekberg

Rekommendera Poster

Har tre datorer. En stationär och två bärbara. En bärbar med Vista fungerar bra. Den andra med XP Pro SP3 fungerar bra. Men DEN stationärA med XP Pro SP3 håller inte anslutningrn till det trådlösa nätet mer än ca 5 min i taget sedan i går. Har stadsnät 10GB nät och har fungerat fint i ett par månader. Ett EDIMAX EW-7711UAn försöker upprätthålla kommunikationen. När jag måste ansluta igen har hela WPA-nyckeln försvunnit.....måste jag byta USB-'antenn'?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej , den stationära datorn - har du kollat att den inte söker upp andra trådlösa nätverk ,
hade liknande problem med en av våra datorer här hemma som inte hade D-link ( våran router)

högst upp i listan över alla trådlösa som finns tillgängliga  .        MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kikade på den datorn som hade problemet tidigare ( XP )  ,   den inställningen fanns  :

Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar -  högerklicka på det trådlösa nätverket -

Egenskaper -  välj " Trådlösa nätverk "  i mitten knappen högst upp   -   och sedan markera

ditt trådlösa i  " Önskade nätverk "  och ta bort de ev.  andra nätverk som finns där    ,          

MVH  Kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
Om det följde med mjukvara (administrationsverktyg) till de trådlösa nätverkskorten så använd dem i stället för windows zero konfiguration. Använd även krypteringsmetod wpa2-psk med cipher aes för bästa genomströmning.
Oavsett administrationsverktyg för nätverkskort i klienterna är det viktigt att ange "rätt" accesspunkt (ssid) för "mina" nätverk.
Min personliga erfarenhet är att oftast är hårdvaruleverantörens (nätverkskort) administrationsgränssnitt bättre än det i windows inbyggda zero konfiguration.
/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...