Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook kräver lösenord varje gång


Sim

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har installerat MS Office studentversionen men jag har installerat även Outlook, från min MS Office som jag hade innan i XP. Varje gång jag startar Outlook kräver det ett lösenord, trots att jag har kryssat för "komma ihåg". Detta är irriterande. Vad ska jag göra? Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej alla experter!
Nu är det över 200 personer som har läst mitt inlägg, men ingen har något förslag till lösningen av mitt problem. Är det verkligen sant? Tacksam för något vettigt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gånger jag fått detta problem (6-8 ggr) på halsen har det slutat med att ta bort kontot i Outlook & lagt in det på nytt. Mailen blir ju kvar så problemet har inte varit så betungande att fixa...
Jag har aldrig lyckats med att fylla i det nya lösenordet & satt dit bocken för att komma ihåg lösenordet. Det funkar inte. Har även testat med att fylla i nytt lösenord & tagit bort bocken & omstart av hela burken. Lösenordet koms inte ihåg / är fel trots alla knepiga försök. Så testa med det ovan så får du nog till det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.
Jag tog bort mitt konto och lade upp det igen, men det hjälpte tyvärr inte.
Problemet är nog att jag kör Outlook 2002, medan Office i övrigt är av nyare version (2007). Eller? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja varför inte? Just den kombinationen OutLook (OL) 2002 & Office 2007 trodde jag inte ens kunde existera. OL kommer ju tillsammans med Office oavsett version åtminstone vad jag vet (visste fram till idag). Har du både Office 2002 (är det inte Office 2003? Eller det den versionen som allmänt kallas för Office XP?) & Office 2007 installerat i din burk? I så fall skulle då jag avinstallera den äldre versionen & behålla / först avinst även nyare vers & sedan återinstallera den nyare. OM du gör det, glöm inte att Exportera en pst-fil & även Exportera en backup-fil för Kontakter (görs från Kontakter/Adressboken) så du kan importera dessa efter ominstallationen. Pst-fil = personliga mappfilen från OL.
Gådd lökk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

För att slipa problemet med inloggningen samt få ett bättre gränssnitt har jag nu köpt Outlook 2007, som fungerar jätte bra.
Tack för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...