Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ordna favoriter i Internet Explorer


Aja

Rekommendera Poster

Hej!

Jag lyckas inte skapa den struktur av favoriter jag vill ha under "Ordna favoriter". När jag flyttar mappar får jag dem inte där jag vill. I stället för att lägga sig mellan två mappar hamnar den flyttade mappen i en annan mapp som undermapp. Jag har gått in i Utforskaren och där ligger mapparna prydligt i bokstavsordning, en helt annan ordning än i IE:s favoritmapp. Så där verkar man inte kunna bygga upp strukturen, då det inte tycks finnas ett samband mellan hur favoriterna visas på dessa två ställen. Finns det något annat sätt att ordan dessa mappar så att jag får dem i bikstavsordning i Favoriterna?

Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villd du ha favoriterna i bokstavsordning så öpnnar du menyn Favoriter, högerklickar på vilken mapp eller genväg som helst i listan och väljer "Sortera efter namn" som står näst längst ner, precis ovanför Egenskaper, i listan du får upp.


För att flytta mappar genom att dra dem i listan "Ordna favoriter" som du beskriver, så måste du se till att det visas en svart linje MELLAN de 2 favoriter eller mappar du vill placera den favorit du ska flytta. Är mappen markerad så kommer favoriten flyttas in i den mappen istället.

I Utforkaren kan du inte sortera dina favoriter, eftersom utforskaren alltid visar filer och mappar i den ordning du valt, dvs ordnade efter namn, datum, storlek osv.
Det finns ett samband mellan favoritmappen i Internet Exploer och Utforskaren (Explorer) på så sätt att favoriterna är desamma och ligger på båda ställena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villd du ha favoriterna i bokstavsordning så öpnnar du menyn Favoriter, högerklickar på vilken mapp eller genväg som helst i listan och väljer "Sortera efter namn" som står näst längst ner, precis ovanför Egenskaper, i listan du får upp.


För att flytta mappar genom att dra dem i listan "Ordna favoriter" som du beskriver, så måste du se till att det visas en svart linje MELLAN de 2 favoriter eller mappar du vill placera den favorit du ska flytta. Är mappen markerad så kommer favoriten flyttas in i den mappen istället.

I Utforkaren kan du inte sortera dina favoriter, eftersom utforskaren alltid visar filer och mappar i den ordning du valt, dvs ordnade efter namn, datum, storlek osv.
Det finns ett samband mellan favoritmappen i Internet Exploer och Utforskaren (Explorer) på så sätt att favoriterna är desamma och ligger på båda ställena.


Tack för informationen.

Problemet är att det är svårt att få fram den svarta linjen mellan mapparna, men jg har faktiskt lyckats nu.

Gunilla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...