Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn låser sig


Mats E.

Rekommendera Poster

När jag är inne på frågesport-sajten Vetgirig.nu uppstår ett problem för mig titt som tätt. Man kan utmana sina kamrater på ett visst ämne i frågesport, och det kommer då upp t.ex 30 frågor gällande "Sport ammnänt" som man ska svara på. Efter varje fråga klickar man på "rätta-knappen" sedan "fortsätt-knappen". När jag kanske har avverkat så där en 15 frågor och klickar på "fortsätt-knappen" så låser sig helt plötsligt datorn, svarar inte på några kommandon, måste då trycka Ctrl+Alt+Del för att starta "Aktivitetshanteraren" och därefter trycka på "Avsluta aktivitet" för att "låsningen" ska släppa. Det är bara det att då är det "kört" för mig i Utmanings-tävlingen, stannar på dom poäng som jag hade fått då datorn låste sig, ett jäkla irriterande problem. Någon som vet hur jag på något enkelt vis kan slippa nämnda problem, eller att göra något annat moment för att få låsningen att släppa, samtidigt som jag ligger kvar på det stället som jag var när datorn låste sig.
Snälla någon, hjälp mig.
Har Vista med Internet explorer 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kanske har avverkat så där en 15 frågor och klickar på "fortsätt-knappen" så låser sig helt plötsligt datorn, svarar inte på några kommandon, måste då trycka Ctrl+Alt+Del för att starta "Aktivitetshanteraren" och därefter trycka på "Avsluta aktivitet" för att "låsningen" ska släppa.

Vilket program är det som du trycker Avsluta aktivitet på?
Har du prövat med någon annan webbläsare?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till 927:  Nej inte "Duellen" den funkar hur bra som helst, utan det är när jag kör "Utmaningen" som tokigheterna börjar.

Svar till Cecilia: Programmet som jag avslutar aktivitet på är ju Vetgirig.nu.
Nån annan Webbläsare är ej testad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetgirig.nu är ju inget program utan en webbsida, men nu när jag körde så tror jag att du stänger det Internet Explorer som visar Vetgirig.nu. Jag hade inga problem med Firefox nu när jag kollade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är helt rätt Cecilia, jag stänger det som visas i Internet Explorer från Vetgirig.nu.
Verkar som det kan vara något med Adobe Flash Player enl. felsökningssvaret, men har ingen aning om vad jag ska göra, är inget bra på att lösa data-problem. Min version verkar väl vara den sista också: Adobe Flash player 10 ActiveX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utmaningen måste man ju registera sig för... men testa med opera, den browsern funkar t o m bra på aftonbladet och är den snabbaste jag testat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...