Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Clipart.


ventur

Rekommendera Poster

Hej!
Clipart är ett bildformat som används av vissa program tex Microsoft Office eller Open Office. Det finns en del andra program som kan öppna bilderna. Du måste ha något program som kan visa .wmf filer.
Det ingår inte i Windows något program som kan öppna .wmf-bilder utan du måste ha ett tillägsprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag har Microsoft Office installerat.

Dessutom är icke detta inlägg avsett som något Ris och ros och torde därför, som jag inledningsvis placerade det, vara registrerat som en fråga avseende Windows. Det är inget fel på skivan som jag får med tidningen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ventur!

Verkar märkligt att inte ditt Office kan öppna wmf-filerna. En bombsäker snabbfix för att öppna dem är att dra igång Internet Explorer och helt enkelt dra och släppa dem från mappen på cd:n till webbläsarfönstret.

Därefter högerklickar du och väljer Spara bilden som... för att på så sätt konvertera bilden till det universella "bmp" istället.

Lycka till!

Mvh
Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Jag har själv Vista och upptäckte att utforskaren i Vista inte visar bildfilerna som miniatyrer, vilket är tråkigt när man letar efter en speciell bild.

Förslag: Ladda hem programmet Irfanview. När du installerat detta installeras även ett tillägg, Irfanview thumbnails, som visar wmf-filer som miniatyrer.

Adress:  http://www.irfanview.com/

I Irfanview kan man dessutom enkelt göra en batchkonvertering av samtliga wmf-filer till ett bildformat som stöds av Vistas utforskare, t.ex. jpg eller gif.

Hälsningar Rito

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Dessutom är icke detta inlägg avsett som något Ris och ros och torde därför, som jag inledningsvis placerade det, vara registrerat som en fråga avseende Windows. Det är inget fel på skivan som jag får med tidningen.

Jag flyttade din tråd eftersom du skrev att det gällde bilder från PC för Allas skiva. Sannolikheten för att någon från PC för Alla ska se den är då betydligt större och de borde veta om det är ett generellt problem med deras medskickade bilder och Vista.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...