Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Okänd fil?


Attas

Rekommendera Poster

Körde Anti-Malware och fick fram denna fil som ett "problem".
Vad är det för en fil?

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\
{1d4db7d2-6ec9-47a3-bd87-1e41684e07bb}

På grund av längden på filnamnet så har jag delat upp den i 3 delar. Texten ska således vara i en sammanhängande rad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget jag känner igen. Är förmodligen något jag "fått med gratis" när jag letat efter material till min blogg.

Blev fundersam eftersom Anti-Malware markerade filen som virus. Är väldigt försiktig med vad jag öppnar på nätet och har klarat mig hyfsat bra hittills. Kör en koll av datorn lite då och då och har inte hittat något anmärkningsvärt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I MBAMs logg så står typen av skadlighet på slutet av raden ungefär som (Agent.x). Vad står det i din logg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte kolla nu för jag har rederat filen, för vad jag förstår så var det ingen fil som jag behöver för mina program eller som ingår i Windows XP prof.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AHA, ja då stod det så här istället;

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Databasversion: 1375
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

2009-02-09 01:25:58
mbam-log-2009-02-09 (01-25-58).txt

Skanningstyp: Fullständig skanning (C:\|)
Antal skannade objekt: 99405
Förfluten tid: 39 minute(s), 59 second(s)

Infekterade minnesprocesser: 0
Infekterade minnesmoduler: 0
Infekterade registernycklar: 1
Infekterade registervärden: 0
Infekterade registerdataposter: 0
Infekterade mappar: 0
Infekterade filer: 0

Infekterade minnesprocesser:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade minnesmoduler:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registernycklar:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{1d4db7d2-6ec9-47a3-bd87-1e41684e07bb} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.

Infekterade registervärden:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registerdataposter:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade mappar:
(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade filer:
(Inga illasinnade poster hittades)

Nu hinner jag nog inte läsa ditt svar eller din kommentar idag för servern stänger snart ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en mycket gammal version av MBAM, den är numera uppe på 1.33 till skillnad från din som är 1.30. Se till att uppdatera.

Adware.MyWebSearch
Alltså en registerpost som har med MyWebSearch att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering är gjord.
Tack för hjälpen Cecilia.

MBAM.jpg

Fick även frågan automatiskt om jag ville uppdatera CCleaner. Klickade på Ja. Kom in på en sida (engelska så klart) och där var en massa uppdateringar hit och dit men jag hittade inte uppdateringen till CCleaner. Att det ska vara så svårt att uppdatera. Men det är väl klart att de vill packa på oss en massa andra program och samtidigt göra reklam.

Så jag hittade inte i den röran utan laddade ner CCleaner på nytt härigfrån programbanken istället. Jag förutsätter att PC för Alla har de senaste versionerna av programmen hela tiden och att man kommer direkt fram till nerladdning och slipper en massa annat. Det är ju lätt att klicka fel och så har man laddat ner ett program eller något man inte vill ha. Sen ska man ha strul med att avinstallera skiten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...