Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp, ska köpa ny dator...


Amazonite

Rekommendera Poster

Har hittat en rätt så bra dator för bara 5050:-. Kommer den klara spel som min brorsa kör, typ Need For Speed Undercover???




INTEL CORE2QUAD Q9400 2.66GHZ S775 4MB,500GB SATAII

DVD+-RW,4GB DDR2 800MHZ,GF7050 512Mb VGA  

    InformationModerkort:MSI /ASUS S775 MCP73V DDR2 SATA-2 LAN 6CH/8CH MATX Processor:INTEL CORE2QUAD Q9400 2.66GHZ S775 6MB 1333MHzMinne:4GB Kingston /APACER 800MHZ DDR2 Hårddisk:Samsung /WD/Seagate 500GB 7200RPM SATA IIDVD-Brännare:Samsung/LG 22X DVD±R/RW Ljud:Integrade 6channel ljudGrafik:Inbyggt GeForce 7050 512MbNätverkskort:Int.10/100 LanChassi:ATX midtower 500W 12cm tyst fläkt



















Jag undrade länge varför den var så billig även om den låg på kampanj-sidan?!
Det ända jag kunde se via www.pricerunner.se var att den saknade operativsystem. Finns fler förslag på varför den är så billig???
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den grafikkretsen är en budgetkrets från Nvidia och den kom någon gång 2007 så min spontana reflektion är att den har för dåliga prestanda. Nu är visserligen inte spelet det senaste men det jag vet är att kretsen inte tillhör de vanligare för den förekommer inte ens på den stora testsajter som jag brukar gå till för att se jämförande prestanda mellan grafikkort. Däremot kan man se GF7300 och det orkar inte ens dra runt det äldre Half-Life 2 Episode 2 i 1280x1024 upplösning (19 bilduppdateringar per sekund i snitt). Datorn är med andra ord troligen mest lämpad som en surf/e-post/ordbehandling/enklare bildbehandlingsdator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den grafikkretsen är en budgetkrets från Nvidia och den kom någon gång 2007 så min spontana reflektion är att den har för dåliga prestanda. Nu är visserligen inte spelet det senaste men det jag vet är att kretsen inte tillhör de vanligare för den förekommer inte ens på den stora testsajter som jag brukar gå till för att se jämförande prestanda mellan grafikkort. Däremot kan man se GF7300 och det orkar inte ens dra runt det äldre Half-Life 2 Episode 2 i 1280x1024 upplösning (19 bilduppdateringar per sekund i snitt). Datorn är med andra ord troligen mest lämpad som en surf/e-post/ordbehandling/enklare bildbehandlingsdator.



Stort tack, eftersom jag var fett taggad på att köpa den, tur att det finns folk som är smartare.

Den här då:
http://www.pricerunner.se/pi/223-1155514/Stationaera-datorer/Office-One-Data-Spel-Intel-Core-2-Quad-Q9550-2.83GHz-4096MB-750GB-DVDRW-produktinformation
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon som känner igen en dator som klarar av grafikkrävande-spel samtidigt som den kostar mellan 0-7000:- eftersom jag också måste köpa skärm?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...