Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Elnätsmodem.


ventur

Rekommendera Poster


Jag har blivit nyfiken på att upprätta ett nätverk genom elnätsmodem, sk homeplugs.

Finns det någon som har erfarenhet av detta och kan tala om hur det fungerar och kanske tom rekommendera vilka som är bra?

Jag har läst testet i Pc för alla men tror att det har hänt en del sedan dess.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag har ingen egen erfarenhet av sådana modem men jag rekomenderar att du tittar runt på  nätet på några modeller t.ex här.

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=&bn=10292&sortBy=p&zbo2=true

Sen söker du på några modeller på prisjakt och pricerunner för där kan man hitta väldigt mycket recensioner.

T.ex.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=227099

Jag flyttar också den här tråden till forumet köpa datortillbehör och komponenter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Ja så långt har jag kommit.
Men det jag mest var intresserad av var om någon hade praktisk erfarenhet av sådana modem.
Hur installationen går till och sedan hur det rent praktiskt fungerar. Om det fungerar.
Enligt testet här i tidningen var det ett bra alternativ till en router.
Men som sagt någon som kör det själv och har kört det ett tag hade jag varit tacksam för omdöme ifrån.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Ja så långt har jag kommit.
Men det jag mest var intresserad av var om någon hade praktisk erfarenhet av sådana modem.
Hur installationen går till och sedan hur det rent praktiskt fungerar. Om det fungerar.
Enligt testet här i tidningen var det ett bra alternativ till en router.
Men som sagt någon som kör det själv och har kört det ett tag hade jag varit tacksam för omdöme ifrån.


Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av sådanna modem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis som har nätverk via elnätet och för honom så fungerar det bra, men jag har ju sett trådar i forum om folk som inte får det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...