Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mus plattan fungerar inte


schwarz

Rekommendera Poster

hej jag har en dell inspiron 8100 och musplattan fungerar inte
år det nån som vett hur man ska göra för att få den att fungera?
vill han den och inte en mus.
alla råd tas i mot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Du kanske har råkat stängt av den. På min laptop (Toshiba) kör jag med en trådlös USB-mus, men jag har fortfarande plattan igång. Skriver man mycket, måsta man ju stänga av den, för att ofrivilligt inte störas, när man kommer emot den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte. Jag fick den av en kompis för att hdd hande krasat och hon skule köpa en ny.
Jag tog en hdd som jag hadde ligande ca 10gb men den startar utan problem och går ganska bra. Jag tror inte att den hittar musplattan. Har frågat om den fungerade när hon hade den men hon viste inte för hon har ju alltid använt mus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Prova att ladda ner drivrutinen du gör det via http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=WW1&osl=SE&catid=-1&impid=-1&servicetag=&SystemID=INS_PNT_P3CT_8100&hidos=WW1&hidlang=en&TabIndex=

Välj Input Device Drivers och och installera Synaptics - Driver.

Kontrollera om alla drivrutiner är installerat och ladda hem de från samma sida. Du upptäcker det genom att högerklicka på Den här datorn, välj fliken Maskinvara och Enhetshantaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du provat båda från input driver? för det bruka ofta va synaptics driver problem. avinstallera om du har haft den innan och installera om det igen se om den fungerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ganska så vanligt problem på denna datorn. 

Första man ska testa är såklart att ominstallera drivrutinen för Touchpad och BiOS (kontrollera så det är rätt OS på support.dell.se när du laddar ner den). http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs&ServiceTag=&SystemID=INS_PNT_P3CT_8100&os=WW1&osl=se&catid=&impid=

Kolla i enhetshanteraren så den finns där, testa även att titta i BiOS, vissa Inspiron modeller har touchpad i BiOS, se så att den är aktiverad.

Annars är det nog ett byte av palmresten, och brukar göras genom inlämning på verkstaden.

Gissar på att din 8100 är från 02-03, så konsumentköpslagen har slutat gälla visserligen, men bytet av dessa brukar inte vara särskilt dyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...