Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skicka bilder i Windows mail


Svedboy

Rekommendera Poster

Hej..

I Windows XP och Vista kan man, på ett enkelt sätt i förminskat format - liten-mellan-stor,  skicka bilder (bifoga filer) i e-post. Klicka på bilden och skicka till e-postmottagare, varefter mailen kommer upp med bilden bifogad i önskat format. Mycket bra och praktiskt.

Jag har två datorer med Vista förinstallerat. I den ena fungerar detta förfarande utmärkt. I den andra, en bärbar Compaq, fungerar det inte - eller fungerar såpass långt att "skylten" med bifoga filer (bilder) kommer upp och det går också att välja vilken storlek på bilden man vill ha. När jag därefter klickar på OK försvinner skylten men ingen e-post med bifogad fil visar sig. Bilden tycks inte få kontakt med e-posten.

Tyvärr har jag dragits med detta problem såpass länge att garantin hunnit gå ut. Någon support går således inte att få, varken från  Microsoft eller Hp.

Någon påstår att Windows måste ominstalleras...vad vet jag?

Om det finns någon vänlig själ som har en ide om var problemet ligger, eller hur jag skall gå vidare, så vore jag Er evigt tacksam.

Med vänlig hälsning
Boy Svedberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Prova med att gå in i kontrollpanelen > klassik vy > standardprogram och kolla så att det e-postprogram du använder är ibockat överallt som standardprogram för e-post.
Hade själv samma problem och detta hjälpte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...